Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Bra tips alla, ska genast göra det ni skrev. Gahh så mycke o tänka på.......

• anna klara
    Joppis skrev 2010-02-15 13:28:05 följande:
    Har nån tagit ett lån på 205.000kr har man oxå skrivit under ett låneavtal. Alltså ett solklart bevis för urkundsförfalskning. Bara att begära en kopia på avtalet från banken och överlämna till polisen.
    Sambon ringer banken nu som gladeligen gett en bedrägare pengar. Ska be o få avtalet hemskickat.
  • anna klara
    jassikan skrev 2010-02-15 13:43:39 följande:
    anna klara>Bra att ni polisanmäler, för det ska ni göra. Och ni borde kanske även skicka en kopia på polisanmälan till berörda företag, om polisen inte gör det.Se till att skaffa en brevlåda med lås så är det åtminstone svårare att vitja brevlådan.Men ett lån på dryga 200 000:- betalar de inte ut hur som helst. Då måste det ju finnas ett bankkonto angivet, som pengarna ska utbetalas till.Och så är det väl även när det handlar om sms-lån (har aldrig kollat vad som gäller för sådana).Frågan är ju vem som jävlas med honom.
    Ja bra ide att skicka polisanmälan till berörda företag. Brevlåda med lås ska vi ut o köpa idag. Bankkonto finns, det stod på pappret vi fick hem. och det är inte min sambos kontonr....

Hon som svarade sa att det är sekretess o kunde inte säga nåt....
  • anna klara
    frökenelisabeth skrev 2010-02-15 13:50:30 följande:
    Detta måste väl gå att registrera hos kreditupplysningsföretagen (t ex UC eller Dun & bradstreet) om stulen identitet. Då görs det extra noga kontroller innan krediter ges som lån eller abonnemang. Jag fick mitt körkort stulet för ett par år sen, det dyker fortfarande upp noteringar om det när jag t ex ska teckna teleabonnemang eller ta lån. Sjukt jobbigt för er i alla fall!Ps: kolla så att folkbokföringen fortfarande stämmer, har någon snott er post kan de ju i teorin också ha gjort en adressändring
    Har ringt folkbokföringen och det stämmer, vi bor här.....o ingen annan, än så länge...
  • anna klara

Men heeej, nu ringde han banken som lånet är taget på , och där var ytterligare en kredit på 50 000 master card på onoff.....

Ska man skratta eller gråta?????????

• anna klara
    hysteria skrev 2010-02-15 14:58:17 följande:
    Oj, Men måste man inte legitimera sig om man ska handla på kredit? Det låter väldigt konstigt att ta ett lån på över 200 000 kr utan att banken kollar upp personen. Hoppas verkligen detta löser sig.
    Nån ansöker om en e-legetimation i min sambos namn namn, på den banken som lånet ska tas. Det skickas hem till oss, den står o kollar posten,

och tar den ur brevlådan, ocg där kan den legitimera sig som min sambo. Det är en kod.
  • anna klara
    Impega skrev 2010-02-15 14:43:14 följande:
    Fast det kan väl inte vara sekretess om allt står i din sambos namn?? Då är ju lixom han kunden.
    men bankkontot är inte min sambos, min sambo står bara för lånet......
  • anna klara
    midjarie skrev 2010-02-15 17:20:24 följande:
    ö... börjar kännas som ett hoax.Gå till banken pronto med anmälan.
    Gå till banken..... ja du, det finns ett kontor i stockholm med ett telefon nr. DEnna banken är "nischad" alltså en bank som gladeligen "bara" lånar ut pengar. DEt är ett kreditbolag som heter Resurs bank.

Vi har ringt dit, och mailat dit polisanmälan
  • anna klara

Vi har även skickat polisanmälan till telia, därifrån fick vi ett nytt simkort,
    den bank som nån tagit 50 000 i kredit på master card,
    den bank, där lånet är 205 000 kr,
    och ett microån, som är utbetalt o klart (fick fakturan idag....) på 3000 kr att bet , 3500 kr...

Det är en mega circus utan dess like.... så jävla obehagligt..
    Man bara undrar när nästa skit kommer... någon har ju min sambos identitet och kan skicka förfrågningar om lån o krediter och smslån till hur många som helst...

Kan ju hålla på hur länge som helst... hopplöst...

• anna klara
    anna klara skrev 2010-02-15 21:49:58 följande:
    Gå till banken..... ja du, det finns ett kontor i stockholm med ett telefon nr. DEnna banken är "nischad" alltså en bank som gladeligen "bara" lånar ut pengar. DEt är ett kreditbolag som heter Resurs bank.Vi har ringt dit, och mailat dit polisanmälan
    Kan ju säga att vi bor i göteborg
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(