Inlägg från: Chockocola |Visa alla inlägg
  • Chockocola

Tagit smslån i min sambos namn:-(

SmilingCoast skrev 2011-05-30 06:38:51 följande:
    Vilket hade inneburit att de hade krävt honom, och ni hade kunnat fortsätta bestrida. Det är fortfarande de som måste styrka skulden. Men det vet ni ju redan :)  
    Jo han kommer ju att fortsätta bestrida, bara jobbigt, när han är helt oskyldig i detta, att behöva hålla på o jobba sig:(
  • Chockocola
    girlsnpea skrev 2011-06-10 22:01:45 följande:
    Jo rå, jag har själv tagit smslån, men kommit ur den skiten nu. Och det räcker gott och väl med att faxa över en kopia på sitt körkort. På ett ställe så kan man mms-a en bild på det bara..
    Mmsa....Låter ju helt jäv....fantastiskt=(((  Det är ju så dålig kontroll på sånt asså....undra när DOM ska ta SITT ansvar??
  • Chockocola

Hur som helst ligger ärendet hos en åklagare nu. Sambon har ringt o hört sig för hur det går, men hon skulle höra av sig...Undra när....det var några månader sen man pratade med henne...

När han ringde henne hade hon tagit över ärendet från en annan åklagare, och fick springa o leta efter papperna, mendans han väntade i telefonen..hon hittade dom inte, fick leta lite till. Sen hade vi ett diarienr som hon kunde gå efter, det hittade hon inte heller...

Mm ordning o reda....    

• Chockocola
    Mina3älsklingar skrev 2011-12-30 04:29:53 följande:
    Hej TS! Nyfiken, hur har dett gått för er! Fy f..n vilken mardröm:(

Hej. Det händer inte mycket:/ Ärendet lgger hos åklagaren nu, och hon lyser med sin frånvaro. Men men, vi får väl själva ringa o ta reda på hur det går.

Det är ju lugnt för tillfället, men man vill ju har bort sambons namn från det här jättelånet. Men man hör ju mer o mer att såna som lever på bedrägerier kommer undan:( 
  • Chockocola
    Mina3älsklingar skrev 2012-01-02 22:38:06 följande:
    Men Gud! lider verkligen med er! Så här kan de väl fan ändå inte gå till! Du som verkligen kämpat och sprungit fram o tillbaka med bevis till polisen, undrar hur det hade gått om ja råkat ut för liknande händelse, hade nog inte varit så stark som du varit och hade säkert suttit med massor av betalningsanmärkningar!! Men vad hände med den misstänkte! Lät ju som de redan hade hittat honom först ju!! Usch, kan inte önska er mer än lycka till!!..

Tack!! Ja du , det var ett evigt springande till polisen i början. Jo du hade säkert orkat om det hänt dej, man blir som galen, för det är sååå lätt att göra såna här bedrägerier, OCH komma undan med det:(((

Vad vi vet så har både den som tog ut dom 208 000 kr suttit inne, OCH den som var på det falska ID kortet satt inne, när vi var på förhör hos polisen. Men jag kan inget annat tro än att dom springer ute på gatorna igen...

Det är mest jag som tagit tag i detta, min sambo har mest hängt med, men det är jag som är den envisa. Ibland tror jag att min sambo oxå suttit med betalnings anmärkningar om inte jag pushat honom. Han ger upp för lätt..

Men nu är det väl snart dax att ringa åklagaren o se vad hon har att säga. Det enda man vill är att få bort sambons namn på det satans lånet...     
  • Chockocola

Kom  brev igår från både Konsument kredit och Skandiabanken. Såna utdrag man får när man ska deklarera. Och vad stod det på dom? Lånesumman och sen 0 kr inbet, 0 kr ränta osv osv....

Detta lånet kommer nog hänga min sambo i nacken huuuur länge som helst:(( 

• Chockocola
    Mina3älsklingar skrev 2012-01-28 23:27:19 följande:
    Ojj, så de vägrar gå me på att han har utsatts för bedrägeri? Fy f.... Asså va hemskt! Inte lite pengar de handlar om heller! Styrkekramar till dig TS!

Ja, jag vet inte vad som händer. Ingenting verkar det som. Allting ligger nog på hatthyllan. Vet inte hur lång tid det ska gå innan det händer något. Bara störigt att dom bara inte kan skriva av det. Dom kommer ju i vilket fall inte få några pengar av min sambo iaf.

Bara så oootroligt irriterande att det går nån där ute nu som fått ut 200 000 kr, genom bedrägeri, och kommer undan md det. Bra karriär där.... Tror jag ska sadla om från produktionasrbetare till bedrägeriroteln hos polisen, tror dom behöver hjälp.... 
  • Chockocola
    angeiica skrev 2012-01-30 05:43:13 följande:
    Samma sak hände en kompis. Han har tillsammans med en tjej som flyttade över pengar från hans konto till hennes och tog även ett sms lån med hans mobil. Han polisanmälde henne men tyvärr fick han inte tillbaka ett öre för att han inte kunde bevisa att hon gjorde det.

Ahh för jävligt:(
  • Chockocola

Idag fick sambon brev från åklagaren. Han skulle ringa upp henne för han hade lite frågor. Då hade hon nytt nr och det nya stod inte med=)

Hur som helst var det ett brev om att sambon skulle begära Enskit anspråk (skadestånd) 

Uppgifter vad sambon vill ha skadestånd för, vilka belopp och hur han har beräknat beloppets storlek.

Bifoga kopior av ev kvitton eller andra handlingar som visar att sambon haft kostanader till följd av brottet.

Skicka in till tingsrätten genast ( kanske skulle behövt liten förvarning..)

Det enda sambon vill är ju att få bort sitt namn på lånet. Man undrar ju om banken vet om att det finns ett riktigt namn på lånetagaren nu??? 

"observera att de handlingar som ni skickar till domstolen kommer att skickas till den misstänkte för kännedom" (a tack, känns ju tryggt)

Det stod även med "den misstänktes"? namn och person nr. Någon som vill ha det?? Har stor lust att skriva ut det, så kan någon få användning av det:)

!988 är snorungen född    hans föräldrar måste ju vara riktigt stolta

• Chockocola

Nu fick man ju en känsla av att åklagaren lite "företrädde" min sambo, men hon företräder Konsumentkredit. Hon kan ju inte företräda både KK och min sambo. Båda två är ju målsägande...

Sambon ringde även KK o pratade med dom, igen. Rättegången är på tisdag och om han anses vara oskyldig, så är det min sambo som får stå för lånet. Bara räntan från dag 1, när lånet togs är 38 000 kr. Detta bedrägeri handlar om flera miljoner kr. Jag har en känsla av att det är Backagänget.

Stod om dom i tidningen häromdagen. Jag bara undrar om min sambo ska få någon hjälp någonstans, han plus 19 till är ju helt oskyldiga i detta. Bedragaren har ju inga pengar att betala av alla dessa lån han tagit med hjälp av oskyldiga. Vi sökta på bedragarens namn och person nr, men han fanns ingenstans. Varför är jag inte förvånad??

Det här är bara förjävligt att ett kreditbolag inte får stå sitt kast när dom betalat ut massa pengar på felaktiga grunder, med falska handlingar...Jag är otroligt nyfiken på hur dom andra drabbade har hanterat detta.... 

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(