Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

CarlHerman skrev 2010-02-19 16:26:59 följande:
    Usch tar det aldrig slut för er... Vet ni något mer om personen på arbetsplatsen som ev. var inblandad eller det kanske du inte vill säga nåt om här förresten...
    Vet inget än, nån slö polis sa till min sambo att på måndag ska dom prata dom prata med henne....
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-02-19 16:48:23 följande:
    men om det skulle vara spärrat så har ju telia gjort fel...!!!!!
    Jaaa, teliagubben som va i butiken när vi gick dit, sa att han skulle spärra det , men inte när.................................................

Det skulle ant gå till nån säkerhets avd först, SEEEN spärrade dom det.

Detta med mobiler och datorer fick min sambo veta idag, just som man trodde att det lugnat sig =(

Men men det kommer mera, mera jävla räkningar som man ska bestrida, o tar tid, nu börjar ju jag jobba nästa vecka oxå....

T o m damen på skatteverket sa att detta är mycke jobbigt och VI kommer att få jobba mycke själva på det, jo tack, vi är riktiga Kling o Klang......

Ingen tror på min sambo för det mesta är gjort med en e- legetimation, och det är ju omöjligt att göra...

man blir ju galen. Min sambo har gratis mobil från jobbet, har pengar på banken, vi köper inget på avbetalning...... Vi behöver inte detta...

Kärringen på telia sa att alla dessa saker som är beställda, är utskickade, hämtade och på skrivna.  Okej men inte av min sambo!!!!

Hur faaan kan nån göra en e-leg på min sambo??? Att det bara gååår??????

Måste va nåt samarbete mellan sambons jobb, posten och bedragaren... Jävligt invecklat alltså...  Kanske är föörmycke för den sv polisen....
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-02-19 14:22:19 följande:
    en tanke jag har är att e-legitimation inte är megasvårt att skaffa sig... eftersom ni vet att bedragaren har ett ID-kort med din sambos namn o personnr men med ett annat foto så slår tanken mej att bedragaren kan ha använt det för att skaffa ett bankkonto i det namnet (din sambos namn alltså)... då e-legitimationen är kopplad till en Internetbank som i sin tur är kopplat till ett konto eller en kontoinnehavare så framstår det som att det är din sambo som verifierat sig med en e-legitimation när det i själva verket är bedragaren... förstår du hur jag menar...??
    Ja så är det ant, bedr har öppnat ett konto på skandia banken, som bara ligger i stockholm o vi bor långt därifrån...,

öppnat ett konto som pengarna ska sättas in på, så visst det verkar ju enkelt.

Jag trodde att man bara hade EN e-leg, men man kan ju öppna i vilken bank som helst, man tycker ju att en e-leg ska vara ruskigt personlig,

och att man bara ska ha EN. Men så personlig är det uppenbarligen inte eftersom en annan har öppnat i sambons namn....
  • anna klara
    bakeacake skrev 2010-02-19 17:46:46 följande:
    Skandiabanken är som t ex länsförsäkringarbank en bank som inte har några fysiska kontor, så bedragaren kan lika gärna vara eran granne som är bedragaren.. Har själv varit med om det här och sitter idag med skulder hos kronokalle på ca 30.000...
    Japp man kan ta lån online... skit bra o slippa visa upp sig fysiskt. Vill du skriva lite mer, hur började det för dej?

Du får gärna inboxa om du vill, jag är lite nyfiken.....
  • anna klara
    bakeacake skrev 2010-02-19 18:07:26 följande:
    Sommaren vart sen till höst, vinter, vår.. jag var borta i ca 11 månader.. och på den tiden hade allt gått till kronokalle, dock fick dom ju inte tag i mig för delgivning så när jag sen kom hem och skulle flytta tillbaka till min lägenhet och skulle adressändra så insåg jag ju vad som hänt. när min adressändring sen gick igenom märkte kronokalle och alla inkassobolag det och det började dimpa ner brev på brev och delgivningsmän knackade på min dörr.. Jag vart så deprimerad att jag höll på att ta livet av mig...
    Åh fy faaan, fanns ingenting att göra...... jävla skit samhälle:(
    A där vill man ju inte hamna, vilken mardröm.....
    Lider med

Att det bara få gå så långt som det gått för dej, man tror ju inte det är sant...
  • anna klara
    t0va skrev 2010-02-19 18:08:28 följande:
    Japp det är skitlätt att skaffa e-leg i någon annans namn om man bara har en vanlig legitimation. Inga problem alls. Hoppas det löser sig för er tillslut.
    Ja verkar så, men polisen tror inte att det är så lätt att skaffa, MEN DET GÅR JU!!!!
    När ska samhället och polisen fatta detta och göra nåt åt det???

Polisen, telia, och easycredit tror ju att det är min sambo som skaffat alla dessa sakerna....
  • anna klara
    LisaLo skrev 2010-02-19 19:17:48 följande:
    Fast med e-legitimation skriver man ju inte under..
    Fast bank-id   och e-leg är väl samma sak?   Det är ju en sorts underskrift... Min sambo hade sin på våran hård-disk och inte få en fil, kändes säkrare....
  • anna klara
    bakeacake skrev 2010-02-19 19:13:16 följande:
    Men i erat fall har ni ju faktiskt ett fejk id kort... de borde väl iaf göra de lättare att bevisa att de ej är din sambo.. men ge inte upp!!
    Jaa precis, det är ju fejk, men alla instanser tror ju inte på det.... Nej, tänker inte ge upp, man blir bara mer förbannad...
  • anna klara
    norgesessan skrev 2010-02-19 19:16:24 följande:
    Går det inte att klura ut om det är samma som skrev under om man jamför idkortet och andra papper som skrivits under, med din sambos namnteckning?Han har ju också skrivit under massa papper innnan, då bör ju någon som jobbar med det se skillnad på sambons namnteckning och idiotens namnteckning.
    Joo det har vi nämnt för polisen. Den underskriften på avtalat på lånet är en heeelt annan stil än det på ID - kortet. Ser ut som en tjej skrivit på ID kortet  (tjejjen på sambons jobb kanske...)

Sen är ju problemet att man inte behöver "skriva" sin namnteckning utan det funkar då med en e-leg (eller bank ID)
  • anna klara
    t0va skrev 2010-02-19 19:31:32 följande:
    öhh... filer är sånt man har på hårddisken, förstår inte riktigt hur du menar.  Men man kan skaffa flera e-leg, tror jag kan ha 3st på min bank. 
    Ok hänger inte riktigt med .... varför har man 3 st, bara nyfiken.... vi skaffade en eg bara för att kunna deklarera på nätet.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(