• Anonym

Minskad sexlust pga yasmin???

Sedan vi fick barn, september 08, har jag haft minskad sexlust. Efter förlossningen började jag med yasmin och har gjort det sedan dess, ca 1,5 år.
    Innan graviditeten hade jag pstav.
    Nu undrar jag om det är yasmin som gjort så jag fått minskad sexlust eller om det "beror på" att jag fött barn. Har läst att endel personer inte alls är sugna då och det kan gå lång tid innan man blir det också.

Undrar också om någon vet om det är något speciellt med yasmin och om det skulle bero på ppillerna, kan jag då äta andra utan att samma sak sker igen??

• Svar på tråden Minskad sexlust pga yasmin???
  • Anonym (Jo tyvärr...)

ger p-piller minskad sexlust. Åtminstone för mig. Så det är ett väldigt effektivt preventivmedel {#lang_emotions_sealed} men också erotikdödare{#lang_emotions_frown}. Det tog flera år innan jag och mannen kom underfund med att det var p-pillren som tog min sexlust. Dessutom hade jag svårare att få orgasm och inte lika sköna orgasmer. Nu har jag just fått hormonspiral insatt så vi får se om det går lika nu. Ett problem vi haft är att han velat ha sex oftare än mig

Lycka till!

• Anonym

jag åt Yasmin förut men slutade då jag inte hade någon sexlus och kände mer allmänt nere. Så snart jag slutade så känndes det som om en sten lyftes från mina axlar och jag blev sugen på sex igen. Det var lite otäckt på hur vilken skillnad det blev. Jag åt dem i några månader bara.

• Anonym

Hormonspiral är inget alternativ för mig då jag förut haft pstav och det inte alls funkade för mig.
    Någon som vet om andra ppiller som inte dödar sexlivet?? Någon som bytt från yasmin till något annat som gjorde att man blev mer sugen?

• Anonym (Jo tyvärr...)

Förutom yasmin har jag prövat 2 andra p-piller, samma sak. P-ringen lär också ge minskad sexlust för en del( också hormonspiralen). Det verkar vara som om det är bäst att undvika hormonella preventivmedel... På med kondomen bara... Inte så kul{#lang_emotions_frown}.  Jag har börjat fundera på att låta steriliera mig eftersom vi redan har ett gäng barn, men vid 34-års ålder så är det kanske för tidigt.
    Har tyvärr inget svar på vad ett BRA p-medel skulle vara{#lang_emotions_frown} .

• Applebaum

Jag tappade också sexlusten av Yasmin, samt gick upp i vikt och blev väldigt nedstämd. Nu vägrar jag hormonella preventivmedel.

Har du funderat på att prova kopparspiral?

• Anonym

Jag tappade också sexlusten, ärligt talat så har den inte blivit sig själv trots att jag slutat för flera år sen...

• Anonym (blä)

Åt yasmin under 2-3 år och sex var mest såå jobbigt =( Innan dess åt jag annat märke men fortfarande med hormoner i, men nu var det ju tal om yasmin.

För det första så ville jag ha sex väldigt sällan, och när vi väl skulle ha sex så var jag alltid så torr så det sved faen varje gång...  Hemsk och tråkig tid och väldigt frustrerande. Så när vi väl bestämde oss för att sluta så förvandlades hela jag och vårt sexliv, oj vad lusten kom tillbaka och vilket underbart sex vi kunde ha igen!!
    Det är något av det bästa jag gjort för vårt förhållande =) och jag kommer aldrig vilja ha hormonella p-medel igen, nånsin.

• Anonym (Också minskad)
    Anonym (blä) skrev 2010-01-27 16:42:36 följande:
    Åt yasmin under 2-3 år och sex var mest såå jobbigt =( Innan dess åt jag annat märke men fortfarande med hormoner i, men nu var det ju tal om yasmin.För det första så ville jag ha sex väldigt sällan, och när vi väl skulle ha sex så var jag alltid så torr så det sved faen varje gång...  Hemsk och tråkig tid och väldigt frustrerande. Så när vi väl bestämde oss för att sluta så förvandlades hela jag och vårt sexliv, oj vad lusten kom tillbaka och vilket underbart sex vi kunde ha igen!!Det är något av det bästa jag gjort för vårt förhållande =) och jag kommer aldrig vilja ha hormonella p-medel igen, nånsin.
    Vad använder ni nu?
  • Anonym

Jag använder p-dator, funkar super och jag slipper allt som har med hormoner att göra! GÖTT!

• Anonym (blä)
    Anonym (Också minskad) skrev 2010-01-27 16:46:24 följande:
    Vad använder ni nu?
    Just nu är jag gravid så det är skönt att slippa att ens tänka på skydd =)

Men efteråt har vi inte kommit fram till än hur vi/jag tänker göra, men hormoner blir det inte, hellre kondom isånna fall.
  • Anonym

Tack för alla svar, om jag förstått det rätt så har man antingen ont av pmedel eller inte. Inget är bättre än det andra alltså?

Svar på tråden Minskad sexlust pga yasmin???