• honeypumpkin

Hjälp, Någon som känner till Maxi Cosi AXISS??

Hejsan!
    Vi ska köpa en ny bilbarnstol och vill ha en som man kan justera till sovläge. Vi har tittat på Maxi Cosi och gillar deras som dom säljer på Babyproffsen.
    Men jag kikade lite på Pingpong-online och hittade en Maxi Cosi AXISS där som verkade vara bra. Man kan rotera stolen i 90grader så att man lättare kan ta i och ur barnet och man kan justera till sovläge. Min fråga är då till er om det är någon som känner till den stolen? Det finns inga i Sverige som säljer stolen tyvärr.

Hoppas att någon kan hjälpa mig med det här=)

Må så gott i snöovädret!

• Svar på tråden Hjälp, Någon som känner till Maxi Cosi AXISS??
  • Joico

.. eftersom vi i Sverige inte sätter så små barn framåtvänt.

• honeypumpkin

Tack, hur kunde jag missa det..
    vad bra då slipper jag gå och fundera. Då blir det den vanliga Maxi cosi som säljs i Sverige.

• Joico

Det är en bra idé dock, med vridbar stol.. borde finnas som bakåtvänd också!

Glöm inte att prova bilstolen i bilen, oavsett vilken det blir. Alla stolar passar inte alla bilar - så ni inte står där sen och stolen inte passar och ni har ingen aning om vad ni vill ha istället..

• honeypumpkin

Ja, det var det jag tyckte var så bra=)

Vi har en v40 och det har en vän till oss med och dom har Maxi cosi till sin son. så vi vet att den passar i bilen. Just nu har vi en Acta Graco duoflex som vi lånat av min syster. Men den ska hon ha  tillbaka snart till hennes dotter. och jag har intye varit riktigt nöjd med den eftersom man inte kan vinkla till sovläge.

Svar på tråden Hjälp, Någon som känner till Maxi Cosi AXISS??