Få honom att erkänna!
Har du "vetat om det" / haft magkänsla lika länge eller kom det fram nyligen?
Har du "vetat om det" / haft magkänsla lika länge eller kom det fram nyligen?
TS
Du kan älska dig själv och ändå stanna kvar.
Du kan bestämma dig för att då var då och nu är nu.
Har ni det bra förutom detta ok som ligger över er relation, då kan du säga till honom att " du vet vad jag misstänker har hänt för flera år sedan, men jag tänker inte låta det fördärva det fina vi har nu. Så oavsett om jag har rätt eller inte, så förlåter jag dig och kommer aldrig mer ta upp ämnet". Gör heller aldrig det. Superviktigt. Man kan inte förlåta och sedan hålla det mot honom senare.
Alternativet är att du säger att du måste lämna honom för att du inte kan lägga detta bakom dig. Du måste veta sanningen och kan han inte leverera den på trovärdigt sätt så är det kört.
Skitviktigt är att du som ensam igen förlåter honom och går vidare med livet. Du kan inte definiera dig som person som "den bedragna" och vara en bitterfitta resten av livet.
Att gilla sig själv är ju lite viktigt, så gör vad du måste för att komma vidare.
Nu står du i en återvändsgränd och där blir du stående resten av livet om du inte agerar på ena eller andra sättet.
Vad du än gör, gör det helhjärtat.
TS - lycka till med snacket.
Hoppas allt löser sig på ett eller annat sätt.
Konstigt att han visade dig det nu, flera år senare när du mått dåligt av det länge.
Fattade han inte vad ovetskapen gjorde med dig?
Hans insats är helt ok. Förklaringen duger gott.
Men jag kan inte fatta varför han inte sagt något förr???
Något felas honom.
Men med detta som bra förklaring hoppas jag du är nöjd, kan lämna detta bakom dig och gå vidare med honom och livet.
Sov på saken. Imorgon kommer du att känna dig lättad och se saker i nytt ljus.
Nu när sanningen är klar, då kan ni båda lättare prata om det och gemensamt kunna gå vidare.
Bra konfronterat, bra resultat.
TS - jag är stolt över dig.