-
Jag är hemskt ledsen över att du måste gå igenom det där. Och ni har dessutom barn tillsammans.Anonym (......) skrev 2010-01-27 15:59:30 följande:min sambo var otrogen, jag hade ingen aning... fick veta de då min magkänsla (den där jävla magkänslan) sa åt mig att gå ut på hans msn... två tjejer var blockerade och jag blockade upp den ena och skrev med henne som att jag var han... hon sa då till "honom" som hon trodde... du är ju dum i huvudet, du har två barn nu och hur kan du då fortsätta vara otrogen? (Namn) sa till mig att du hade varit hemma hos henne i vintras när din tjej var gravid) frågade min sambo och nej nej han hade verkligen inte varit otrogen! sa till och med vem jag hade hört att han hade varit med, men fortfarande ett nej, han kunde svära på våra barn att han inte gjort nå... ringde upp tjejen och hon erkände, han ringde upp henne med mig brevid, sa att hon ljög! då sa hon till mig att han hade ringt henne den natten att hon skulle öppna dörren och hon visste ungefär datum... så då krävde jag att jag skulle ha hans telefonspecifikation men de behövdes inte för han erkände dagen efter för då visste han att han var körd! nu har jag fått höra att han varit otrogen igen, men jag kommer aldrig kunna få reda på de och han tvärnekar! vem litar man på, en som varit otrogen eller tjejen som har pojkvän som hävdar att han legat med henne också? Jag är som dig, jag håller på gå under av att inte veta sanningen! känns som jag håller på bli galen!!! jag VET också att han varit otrogen fler gånger, men jag tycker att jag är värd sanningen, jag är mamma tills hans två barn....
-
Du har helt rätt, jag kommer förmodligen aldrig få reda på sanningen.Anonym (......) skrev 2010-01-27 16:09:18 följande:japp de har vi och de är inte alls lätt! de jag ville ha sagt som jag inte skrev =) var att om han inte erkänt hittills så kommer han nog tyvärr aldrig erkänna vad du än säger till honom... jag har stannat hos min sambo och jag har KRÄVT att jag vill veta sanningen om ALLT.. men nej, fortfarande ingenting... jag kommer aldrig få veta!
Jag är faktiskt glad att vi inte har barn, fast han verkligen vill ha barn med mig. Han pratar en hel del om hur mycket han längtar, hur mycket han älskar mig med mera. *suck* -
Jag ska ta ett välbehövligt snack med killen idag är det tänkt. Känns som om det är upp till honom, berättar han inte så flyttar jag.
-
Precis, tycker att vi har rätt till att veta sanningen oavsett hur ont den ändå kan göra. Men som du skriver, man kan lägga sanningen bakom sig, men det där med magkänslan och inte veta känns för mig betydligt mycket värre än själva otroheten.Anonym (......) skrev 2010-01-27 16:28:43 följande:Ja jag av alla vet nog hur du mår! sanningen kan man lägga bakom sig, gå vidare... men just ovetandet tar kål på en!! Sen den där magkänslan är ingenting man bara kan skaka av sig heller....tyvärr... :( -
Anonym skrev 2010-01-27 14:47:10 följande:Ingen som har varit i en liknande sits och fått ur karln sanningen? Ni som är otrogna, har ni kanske tips?jag har vart med om det ganska nyligen. Min sambo kom hem från krogen och sa förlåt. han påstod att han gjorde de för han åkt iväg utan att höra av sig men ja anade ugglor i mossen. Kollade hans mobil och såg konstiga sms.. smsade tjejen ifråga och hon berättade sanningen.Jag gick in till honom i sovrummet och sa de att nu har jag fått nog, erkänn vad du håller på med och vem tusan är XXXX ? Han hade först inget att säga skyllde på mig o att ja var löjlig etc o en hel mass annan skit, de var itne så farligt jag kunde dra åt helvete etc..då sa jag det okej men då går jag nu, jag hör av mej när barnet kommit. Sen gick jag.då blev det ändring minsann, och har blivit en massa sen dess också.. Han dricker mindre (eftersom han håller på med dumheter på fyllan och enbart då), är hemma mer, hjälper till mer..så för vår del blev det en positiv vänding när jag fick veta!Men det du måste göra är att om du får reda på sanningen att inte älta i det, föröska komma över det och inte ha det som en sak du drar upp om ni är ovänner eller liknande.jag hoppas det ordnar sig !magkänslan säger OFTAST sanningen men inte alltid .kram -
Anonym (......) skrev 2010-01-27 15:59:30 följande:min sambo var otrogen, jag hade ingen aning... fick veta de då min magkänsla (den där jävla magkänslan) sa åt mig att gå ut på hans msn... två tjejer var blockerade och jag blockade upp den ena och skrev med henne som att jag var han... hon sa då till "honom" som hon trodde... du är ju dum i huvudet, du har två barn nu och hur kan du då fortsätta vara otrogen? (Namn) sa till mig att du hade varit hemma hos henne i vintras när din tjej var gravid) frågade min sambo och nej nej han hade verkligen inte varit otrogen! sa till och med vem jag hade hört att han hade varit med, men fortfarande ett nej, han kunde svära på våra barn att han inte gjort nå... ringde upp tjejen och hon erkände, han ringde upp henne med mig brevid, sa att hon ljög! då sa hon till mig att han hade ringt henne den natten att hon skulle öppna dörren och hon visste ungefär datum... så då krävde jag att jag skulle ha hans telefonspecifikation men de behövdes inte för han erkände dagen efter för då visste han att han var körd! nu har jag fått höra att han varit otrogen igen, men jag kommer aldrig kunna få reda på de och han tvärnekar! vem litar man på, en som varit otrogen eller tjejen som har pojkvän som hävdar att han legat med henne också? Jag är som dig, jag håller på gå under av att inte veta sanningen! känns som jag håller på bli galen!!! jag VET också att han varit otrogen fler gånger, men jag tycker att jag är värd sanningen, jag är mamma tills hans två barn....oftast är det faktikst tjejer som är dem ärliga i leken. Dem riskerar ju också ngt iom att dem erkänner vad som hänt eller hur ? Jag har 2 ggr fått veta från tjejer vad som hänt.. Och varje gång har det stämt.Lita på din magkänsla, men jag skulle verkligen inte lägga all tillit till en kille som redan vart otrogen tyvärr. -
Men du har ju redan bestämt vad som är sanningen!!! Vad ska han då säga om han inte varit otrogen?
-
Har varit med om precis samma sak som dig ts,hade en fruktansvärd magkänsla som sa att han var otrogen....Han förnekade det totalt och fick mig att tro att jag var galen,hittade då på hans mail som han inte loggat ut från att han hade sexuella kontakter med prostituerade som han besökte frenetiskt.
Inte ens då kunde han erkänna.
Jag tror att det är såhär ts,du får nog som alla andra här säger göra ett val att glömma och gå vidare eller leva i konstant ovisshet...Jag valde att gå vidare,ångrar jag aldrig
.Sänder en stor kram till dig. -
Inte vidare med honom då skulle jag ju såklart tillägga.
-
Tack alla ni för era råd. Jag har inte bestämt vad som är sanningen, inte alls annars hade jag aldrig varit såhär splittrad.
Vi har just pratat och jag har sagt vad jag känner och han säger fortfarande att det inte har hänt något, han menar att hon hotade med att ta sitt liv (och det kan jag faktiskt köpa)om han inte hade kontakt med henne osv.. just nu sitter han och försöker få fram historiken om vad hon skrev till honom på msn för att bevisa att han talar sanning. Sen varför han inte valt att göra det tidigare är ju en annan fråga, men det har han säkert något svar på antar jag.Så jag kommer fortsätta gå till min psykolog och vi kommer att fortsätta gå på familjerådgivning (vi ska dit på fredag) så får vi se vart det bär hän framöver. En sak är i a f säker och det är att vi älskar varandra och att jag faktiskt idag kan lita på honom fullt ut. Jag vet att han aldrig skulle kunna vara otrogen mot mig idag, det har jag faktiskt aldrig tvekat på en endaste gång av någon märklig anledning.Än en gång tack för alla era kloka råd! -
För att då var det inte något sexuellt utan mer att han brydde sig om henne (de hade ju ändå varit tillsammans i många år.) Hon ville ta livet av sig för att han gjorde slut med henne, sen har hon tydligen haft ett ganska tufft förflutet med övergrepp och har alltid mått dåligt. De var ju som vänner efter att de gjorde slut och killen menar på att han kände skuld över att ha lämnat henne och ville inte ha på sitt samvete att hon skulle ta sitt liv. Sen hade vi just träffats då allt detta hände och han var rädd över att jag skulle dumpa honom om jag fick reda på deras minst sagt komplicerade relation.
Och detta bekräftar av deras chottkonversationer som han nu visat mig.Hon tycker det är hans fel för att hon mår dåligt eftersom han dumpade henne och hon ville typ att han skulle ställa upp för henne annars skulle hon ta sitt liv. Så alla chattkonversationer handlade i princip om hur synd det är om henne och hur orättvist hon blivit behandlad av min kille, hennes föräldrar, syskon och kompisar. -
Det märkliga är väl att hon då hade sambo hon kunde väl ha pratat med honom om detta? Varför hota med att ta sitt liv om min kille inte vill ha kontakt med henne? Hon började tydligen med det beteendet efter att hon hade sett mig och killen på stan. (De hade ju gjort slut i ett och ett halvt år innan jag och killen träffas, och hon hade ju sambo om sagt, men ändå valde hon att hota om att ta livet av sig om min kille inte ville ha kontakt med henne.
Hon kommer till och med förslaget i ett av konversationerna att hon måste träffa mig för att avgöra om jag är tillräckligt bra för min kille eller ej, så hon ville inte att han skulle bli ihop med mig förrän hon hade träffat mig och beslutat om jag var bra för honom eller ej? Mysko! Hon har tydligen bott på psyket också under den perioden och allt är min killes fel och hennes familj med föräldrar och syskon. Men hon skriver liksom aldrig vad de har gjort mot henne..? -
Men varför ljuga om en sådan sak? Jag fattar nada. här har jag gått runt och mått piss när han hela tiden har haft kvar chattkonversationerna med henne sparade?
I slutet av konversationen den sista innan allt kom fram så hotar min kille henne med polisanmälan om hon inte lägger av med att ringa/sms honom i tid och otid. Han skriver att han har gått vidare och att hon behöver prata med en psykolog. Hrm...Nu är jag så pisst off och alldeles ställd så jag vet inte riktigt vad jag ska säga till honom? Ska ringa familjerådgivningen och fråga om vi kan komma dit imorgon istället, allt känns som en enda stor röra just nu. -
Han säger att han skäms över den situationen han befann sig i och var rädd att förlora mig om sanningen kom fram. Ser i a f ut som om han faktiskt verkligen talar sanning, har sett honom gråta en enda gång tidigare så jag är ganska ställd faktiskt.
Samtidigt så känns det som en lättnad att skiten kom ut faktiskt!Om han bara hade berättat allt detta tidigare hade jag inte mått som jag har gjort under den tiden. -
Alltså den där tjejen verkar inte må så bra. Hon skriver b la att hon har sett mig och killen på konsum och att hon vet var jag bor osv..?
Nepp nu så blir det läggdags, vet inte riktigt hur jag ska reagera på allt detta?Men men, magkänslan hade ändå rätt att något inte riktigt stämde. -
jfsebastian skrev 2010-01-27 23:17:42 följande:Sov på saken. Imorgon kommer du att känna dig lättad och se saker i nytt ljus. Nu när sanningen är klar, då kan ni båda lättare prata om det och gemensamt kunna gå vidare. Bra konfronterat, bra resultat. TS - jag är stolt över dig.Tack! Och jag är faktiskt dig tacksam för dina goda råd, du var rak på sak och gav mig mod att faktiskt våga ställa honom mot väggen.Jag hoppas nu att det här kommer att lösa sig, trodde faktiskt aldrig att han skulle ta det jag sa på så stort allvar som han gjorde? Det är som om han förstod att jag hade bestämt mig för antingen sanningen eller att jag flyttar ut. -
Jag har också lärt mig det nu genom det hårda sättet, hoppas killen också har gjort det. Känns bara som slöseri med tid av allt dåligt mående, skulle ha stått på mig långt tidigare. Jag har lärt mig en läxa om man säger så-
Du verkar ha fått tag på riktigt en bra flickvän, en 10 poängare!
Än en gång tack! Nu kan jag pusta ut och andas och njuta av livet igen. Är dock lite smått förvirrad, vet inte riktigt hur jag ska reagera än. heheheJust nu kan jag inte låta bli att tänka, jaha var det bara det där? Förstår du hur jag tänker? Trodde det var något mycket värre än vad det faktiskt var. Jag kanske innerst inne egentligen inte ville veta svaret, kanske därför jag inte vågat riktigt fullt ut ställa honom mot väggen. -
Nu var han ju inte otrogen, men jag hade nog velat veta om han hade varit för då hade jag kunnat gå vidare istället för att alltid gå runt och undra.
-
Tack snälla du! Det är faktiskt exakt så jag tänker nu. Känns lite som slöseri med tid och energi när jag istället bara hade kunnat ställt honom mot väggen från början. Men men jag har i a f lärt mig en jävla läxa nu.jfsebastian skrev 2010-01-27 23:41:45 följande:Hon rockar fett och gör mig till en bättre människa. En absolut keeper. Jag misstänker att du pendlar mellan lättad och nästan besviken nu. Var det inte värre än såhär? Här har du gått och mått skit länge och så var det bara detta??? Imorgon kommer solen att skina på dig, värma dig inombords oavsett snöstormen och du kommer att väga 50kg mindre. Livet har just vänt. Du har lärt dig något, blivit klokare och är åter i förarstolen i ditt liv. Fira 27;e januari som dagen då du föddes igen. Detta är stort.
-
Det ska jag göra!