• rarre

Sf-mått i v 25 med tvillingar?

Hej!

Jag undrar vad sf-måttet brukar ligga på i v.25 när man väntar tvillingar?

• Svar på tråden Sf-mått i v 25 med tvillingar?
  • kaksmulan

på mig låg det på 25 cm men då mäter min BM väldigt "snålt".

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • rarre

Ok! Jag ska till BM nästa vecka och mäta för första gången och var lite nyfiken på vad det brukar ligga på. Får ofta höra att det inte kan stämma att jag bär på 2 för  inte min mage är sååå stooor :(. Det lustiga med det är att de inte tar reda på innan vilken månad jag är i. Hur kan man då bedöma om någon har stor eller liten mage?! Man blir lite less!!
    Tack för svaret iallafall! :)

• kaksmulan
    rarre skrev 2010-01-27 18:24:27 följande:
    Ok! Jag ska till BM nästa vecka och mäta för första gången och var lite nyfiken på vad det brukar ligga på. Får ofta höra att det inte kan stämma att jag bär på 2 för  inte min mage är sååå stooor :(. Det lustiga med det är att de inte tar reda på innan vilken månad jag är i. Hur kan man då bedöma om någon har stor eller liten mage?! Man blir lite less!!Tack för svaret iallafall! :)
    Du kommer att göra en hel del UL så nog får du reda på exakt vilken vecka du är i...

SF-måttet sa de till mig inte skulle stämma heller men man mäter det ändå.
    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Blöjan

rarre: Mitt sf-mått låg på 29 cm i v. 25.
    Vad ligger ditt på?

• Fossa

Jag hade 27 i vecka 25. Låg hela tiden på översta streckade linjen så magen var liten men barnen var ändå ganska stora när de kom ut i vecka 36 (+/-0% och -10%).

• rarre

Har inte fått mäta magen än. Har tid hos BM imorgon. Var på UL igår och tvilling 1 låg på -10% och tvilling 2 på -7%.

• Blöjan
    Fossa: Som jag förstår det så har du tvillingar sedan tidigare. Förstår också att du blev snittad? Vilken v. och varför?
    Själv så kommer jag troligtvis bli snittad eftersom mina tvillingar ligger båda med rumpan ner. Så det ska bli ett planerat snitt v. 38 om dem inte vill komma ut tidigare och det hoppas vi ju inte på.
  • Blöjan
    Rarre: Vilken v är du i och hur stora var dina små?
  • Fossa
    Blöjan skrev 2010-02-05 17:32:18 följande:
    Fossa: Som jag förstår det så har du tvillingar sedan tidigare. Förstår också att du blev snittad? Vilken v. och varför? Själv så kommer jag troligtvis bli snittad eftersom mina tvillingar ligger båda med rumpan ner. Så det ska bli ett planerat snitt v. 38 om dem inte vill komma ut tidigare och det hoppas vi ju inte på.
    Min etta låg i säte så jag fick tid för planerat snitt i vecka 38. Men jag fick hellp ( www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/eklampsi/hellp ) och akutsnittades 36+1 för att jag skulle överleva. Hade troligen blivit snitt även om ettan hade varit rättvänd eftersom jag blev så sjuk.

Lycka till med barnen!
  • rarre

Fossa: tv 1 vägde 675g och tvilling 2 vägde 699g (v.24+4). Idag var jag hos BM och mätte magen för första gången och sf-måttet var 30 (v. 25+0). Inte såå dåligt med andra ord :).

• rarre

Jag skrev fel. Det var menat till Blöjan som ställde en fråga och inte Fossa...sorry!

Svar på tråden Sf-mått i v 25 med tvillingar?