• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau

oj, här var det liv i luckan-härligt!

bubblan- vad roligt, då har vi beräknad ÄP ca 1 vecka mellan varandra! Jag fick nästan maxdosen på drygt 400....chocka kroppen sa de {#lang_emotions_undecided}. Spännande, spännande...

Liffan- för mig tog det exakt en vecka från det att vi var hos läkaren och bestämde att vi skulle göra ivf, tills det att vi fick hem brevet. Där stod det att vi skulle bli kallade inom 3 månader och 1 vecka innan de 3 månaderna hade gått ut fick vi datum för intro/nymöte inför ivf.

Hahaha....ja just det, jag kommer ju att "pausa" mitt i allt det spännande! Nä, jag får väl revidera mig lite och ta time out i juli bara då . Vill ju inte missa allt som händer här!

• Liffan
    Macpau skrev 2010-05-05 20:32:22 följande:
    oj, här var det liv i luckan-härligt!bubblan- vad roligt, då har vi beräknad ÄP ca 1 vecka mellan varandra! Jag fick nästan maxdosen på drygt 400....chocka kroppen sa de . Spännande, spännande...Liffan- för mig tog det exakt en vecka från det att vi var hos läkaren och bestämde att vi skulle göra ivf, tills det att vi fick hem brevet. Där stod det att vi skulle bli kallade inom 3 månader och 1 vecka innan de 3 månaderna hade gått ut fick vi datum för intro/nymöte inför ivf.Hahaha....ja just det, jag kommer ju att "pausa" mitt i allt det spännande! Nä, jag får väl revidera mig lite och ta time out i juli bara då . Vill ju inte missa allt som händer här!
    tur att du kan tänka dig att komma på bättre tankar...

så en vecka - då kan jag ringa på måndag så har de lite marginal. pratade med dem i torsdags.

400, snacka om att chocka...
  • Tarda
    Liffan skrev 2010-05-05 20:21:46 följande:
     Tarda: gissar att du kanske tagit din första spruta nu. hoppas att det gick lika bra som vid övningen! bra biverkningar som gör hemmet städat också... Måste fråga: har du koll i vilka fall som man får börja på CD1 istället för CD21? känns SÅ mycket smidigare om man nu ska köra långa ändå...
    Inte ännu, imorgon är det dags. Anledningen till att jag började på cd1 är att min cykel är oregelbunden, kan vara 28-36 dagar. Då vet man ju aldrig riktigt om man lyckas träffa cd21, alltså är det säkrast att sätta igång när mensen kommer. Jag visste inte ens att det inte var den vanliga varianten, blev förvånad när jag läste om att starta på cd21 här. Det jag inte förstår är att jag hinner bli lika nedreglerad fast jag sprayar en vecka kortare, kanske borde fråga om det.

Ser fram emot bitch, whine, wine and dine om några veckor
    bubblan79 skrev 2010-05-05 20:31:05 följande:
    cd1 eller cd21 fick förklarat att jag som ska nedregleras och har en normal cykel i vanliga fall skulle börja med nässpray på cd21 så kanske om man bara ska ha sprutorna så kan man börja på cd1
    Jag har både spray och sprutor precis som du, bara sprutor blir korta metoden och den är inte standard på SU. Jag börjar med 125 puregon per dag.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-05-05 20:36:22 följande:
    tur att du kan tänka dig att komma på bättre tankar... så en vecka - då kan jag ringa på måndag så har de lite marginal. pratade med dem i torsdags. 400, snacka om att chocka...
    Jag läste bak i tråden och jag fick besked med datum ca 3 veckor innan vi skulle dit-inte 1 vecka som jag skrev...Alltså precis som bubblan skrev. Har varit rätt snurrig på sista tiden....(värre än vanligt ). Behöver nog lite semester.

ja, måndag låter som en bra dag att ringa på. Hoppas du får bra besked.

jag vet...och det var mer än 400...tror det var 420 eller ngt sånt...är orolig över det. Har läst på om Menopur och det är som med allt annat- vissa reagerar bättre och vissa sämre på det. Det vanligaste när man har gett Menopur med höga doser har varit när man misstänker att äggreserven är lite dålig...som läkaren trodde om mig. Så tänker jag: då har han ju verkligen satsat "all in"....tänk om det inte funkar ens då? Usch...ska nog inte tänka på det.
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer, Läkarbesök på SU i dag då och de vill köra med långa metoden och menopur för mig för att se hur kroppen reagerar på det. Prova sig fram säger de men jag vill inte ha det så. Jag vill hitta en metod som fungerar för mig direkt. Vad ska ni andra spruta med?

Äggplock v.33 eller 34 om mensen är hyfsat regelbunden så det verkar som många av oss ligger ganska lika i tiden. De måste få fullt upp i augusti

• Macpau

Åh vad roligt Lycklig! Jag har också beräknad äp v.33 med Menopur! Hur kom de fram till att du skulle ha just Menopur?

Jag tror att man i många fall får prova sig fram...alla reagerar väl olika på olika preparat-men jag håller med, det hade varit skönt att få nåt sm funkar direkt

Japp, de kommer att få fullt upp i augusti med oss!

kram alla fina & trevlig kväll!

• Liffan

Tarda: aha, så imorgon alltså, jag går uppenbarligen lite fort fram...

Macpau: visserligen kör man på direkt men det är klart att det inte är kört bara för att det inte skulle funka första gången, de kommer att fungera för dig, jag känner det på mig!

Lycklig: så du får också sålla dig till gänget i augusti *avundsjuk*. förstår att det måste kännas frustrerande att de vill pröva sig fram, särskilt när man redan gjort det en gång...

nu ska jag lägga mig och läsa, det är visserligen ljust ute men jag är SÅ trött.

Kram och godnatt

• bubblan79
    Macpau skrev 2010-05-05 20:32:22 följande:
    oj, här var det liv i luckan-härligt!bubblan- vad roligt, då har vi beräknad ÄP ca 1 vecka mellan varandra! Jag fick nästan maxdosen på drygt 400....chocka kroppen sa de . Spännande, spännande...Liffan- för mig tog det exakt en vecka från det att vi var hos läkaren och bestämde att vi skulle göra ivf, tills det att vi fick hem brevet. Där stod det att vi skulle bli kallade inom 3 månader och 1 vecka innan de 3 månaderna hade gått ut fick vi datum för intro/nymöte inför ivf.Hahaha....ja just det, jag kommer ju att "pausa" mitt i allt det spännande! Nä, jag får väl revidera mig lite och ta time out i juli bara då . Vill ju inte missa allt som händer här!
    ja just det,bekräftelsebrevet fick vi oxå ganska omgående efter den blivit skickad
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    Tarda skrev 2010-05-05 20:53:02 följande:
    Inte ännu, imorgon är det dags. Anledningen till att jag började på cd1 är att min cykel är oregelbunden, kan vara 28-36 dagar. Då vet man ju aldrig riktigt om man lyckas träffa cd21, alltså är det säkrast att sätta igång när mensen kommer. Jag visste inte ens att det inte var den vanliga varianten, blev förvånad när jag läste om att starta på cd21 här. Det jag inte förstår är att jag hinner bli lika nedreglerad fast jag sprayar en vecka kortare, kanske borde fråga om det.Ser fram emot bitch, whine, wine and dine om några veckor Jag har både spray och sprutor precis som du, bara sprutor blir korta metoden och den är inte standard på SU. Jag börjar med 125 puregon per dag.
    jaha du ser, ibland undrar dom om dom vet vad dom pratar om. tycker för det mesta att man får reda på mer här än inom vården hahaha

jag ska sprutamed 112.5, är det lågt?
    jag harju egen äl och ganska exakt cykel så kanske därför jag får lägre? vet ej men i vårt fall så är det manlig faktor occh dom kanske inte vågar ge mig mer.. sen vet man ju inte.. jag ska börja på detta men den dosen kanske höjs efterhand
  • bubblan79
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-05 21:06:54 följande:
    Hej tjejer, Läkarbesök på SU i dag då och de vill köra med långa metoden och menopur för mig för att se hur kroppen reagerar på det. Prova sig fram säger de men jag vill inte ha det så. Jag vill hitta en metod som fungerar för mig direkt. Vad ska ni andra spruta med?Äggplock v.33 eller 34 om mensen är hyfsat regelbunden så det verkar som många av oss ligger ganska lika i tiden. De måste få fullt upp i augusti
    jag fick gonal-foch vi ska få göra icsi
    haha tänk om vi satt brevid varandra i väntsalen?
    jag tittade mig allt omkring men visste inte hur du såg ut.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?