• Anonym (Orka inte)

Gravid och färskt blod vid toabesök

Hej.

Satt på toalettet och tja, gjorde nummer två. När jag ska torka mig så kom det färskt blod från slidan.

Har för mig att jag har haft så tidigare innan jag var gravid, men blev ju givetvis hysterisk. Jag vet att min barnmorska pratade om lättblödande livmodertapp, kan det bli så när man gå på toa?

Någon som har erfarenhet?

Jag är gravid i v 6+5

• Svar på tråden Gravid och färskt blod vid toabesök
  • Anonym (Orka inte)

Ingen??

• Jezamine
    Anonym (Orka inte) skrev 2010-01-27 19:14:49 följande:
    Ingen??
    Det har gått 30 min sedan din trådstart.Ingen har kanske läst?
    Brukar du ha hemmorojder? De kan blöda..
  • underworld
    Jezamine skrev 2010-01-27 19:24:50 följande:
    Det har gått 30 min sedan din trådstart.Ingen har kanske läst?Brukar du ha hemmorojder? De kan blöda..
    Men hemmorojder har man väll inte i slidan^^.
  • Jezamine
    underworld skrev 2010-01-27 20:36:28 följande:
    Men hemmorojder har man väll inte i slidan^^.
    Nej det har du rätt i.det borde jag ju veta.De sitter ju längre bak.Får skylla på att hunden ätit upp mina porslinsögon så jag läste fel
  • Anonym (Orka inte)

Ursäkta då för att jag är livrädd att det är mitt 4:e missfall på raken...

Nej, jag har inga sådana besvär och ja, det kom från slidan.

• Bebislängtan82

Förstår dig TS

Har haft 3 på raken.

Det händer att man blöder. Blöder du mkt och har du ont?

Är 2010 vårt år
  • Anonym

Jag började tokblöda i v 24. En störtfllod, mycket mycket mer än vid vanlig mens.
    Ringde sjukvårdsupplysningen, förlossningen och blev omdedd att åka in på en gång.
    Bebis mådde bra.
    När de kollade mig frågade de om jag tagit i när jag gjorde nr 2. JAPP =)

Blöder du fortfarande?

• Anonym

så blödde jag till å från under båda min grsviditeter å jag har 2 friska barn

• Anonym (Orka inte)

Tack gulliga ni som svarar seriöst. Nej, jag blöder inte längre, var precis och tittade.

Har inte ont och har inte heller tappat symptom så som jag har gjort tidigare. Så det kanske är så att toalettbesöket gjorde att ett kärl brustit eller något.

Är det bara det så kan jag stå ut

• Bebislängtan82

Kan mkt väl vara som du säger men får du ont eller blöder mer så tycker jag du ska kolla det. Får du inte fler kontroller nu pga dina tidigare missfall?

Är 2010 vårt år
  • Anonym

Jag blödde också när jag var runt v 7+ och 10+. Man kan göra det om man sitter och tar i och gör nr 2. Kan också vara att du har väldigt sköra slämhinnor. Om du inte har ont och inte blöder så tror jag inte att du behöver vara orolig.

För att lugna dig så boka en tid för vul. Om du inte får det på sjukhuset så boka hos en privat gynekolog, det fick jag göra.

• Tovetott

Jag blödde i v7 och jag har för mig att jag hade läst att det var ganska vanligt. Blödde aldrig mer under graviditeten. Tror inte du behöver oroa dig.

• Anonym (Orka inte)

Jag har ett VUL om två veckor och går på noga kontroller. Men i alla fall, tack för Era positiva berättelser. Det uppskattas.

Det kanske är så att det är vanligt, googlade lite innan och det verkar onekligen så.

• Anonym
    Jezamine skrev 2010-01-27 19:24:50 följande:
    Det har gått 30 min sedan din trådstart.Ingen har kanske läst? Brukar du ha hemmorojder? De kan blöda..
    Att det alltid ska komma såna onödiga & spydiga kommentarer. Klart hon är orolig. Och inte vet ja om man kan ha hemmorojder i slidan, om du haft det borde du söka hjälp.
  • Anonym (Nixa)

Man kan blöda mycket utan att få missfall. Kombinationen smärta/blödning är inte så bra, men har du kvar symtomen och inte har ont så är det ju inte så bekymmersamt. Lycka till!

• Anonym

Jag hade lättblödande livmodertapp, som började blöda i vecka 25-26. (Kom mest rosafärgade flytningar). Detta pågick av och till fram till ungefär vecka 30 och slutade mest troligen pga att jag började äta tranon mot blödningarna. Varje gång det kom nya flytningar efter ett uppehåll åkte vi dock in till förlossningen för kontroller. (Ultraljud och ctg-kurva).

• Anonym

Jag hade något liknande under min sista graviditet, ringde förlossningen och fick komma in på kontroll. Det visade sig inte vara någon fara, blödningen hade avstannat och sonen som föddes gjorde det fullgången och mår hur bra som helst nu. Menar inte att förringa din rädsla, tänkte bara berätta ändå om min erfarenhet. Lycka till!

• hejsvej

Hej! Om det kom just i samband med toabesök och att du troligen tog i lite så låter det ju mest som lättblödande livmodertapp eller likanade. Just när blödningarna kommer efter någon ansträngning eller tex. i samband med sex så är det nog oftast något blodkärl som spökar eftersom de lätt brister vid graviditet. Så jag tror att du kan vara lugn om det inte kommer mer blod!

• Juni 06

Sådär fick jag när jag gick och gjorde nummer två. Det kom lite rosa och brunt. Vill inte skrämma upp dig med det slutade i missfall i mitt fall. Men det behöver det inte göra för dig. Hoppas att det inte kommer mera.

• Anonym

TS

Så länge det är färskt blod som kommer så är det oftast blodkärl som gått sönder i slidan eftersom man är känsligare gravid, kommer det däremot brunt eller levrat blod ska du ta kontakt enligt min bm. Själv kan jag små blöda vid samlag pga av sköra slemhinnor. Vilken vecka är du i ?

Svar på tråden Gravid och färskt blod vid toabesök