Gullunge08 skrev 2010-01-28 11:09:28 följande:
Jag ska få planerad igånsättning så jag kan få epiduralinsatt på en gång och andvända den när jag behöver. Dom vill helst inte att man sätts igång innan livmodertappen(tror jag det var)är mogen så vi har inte bestämt allt klart ännu men tror dom skulle börja känna två veckor innan och om den är mogen sättas igång då annars får man vänta några dagar. Fick prata med en överläkare och kom överrens om det men ska skriva en ordentlig förlossningsplan och gå igenom allt nästa gång. Har även blivit lovad att få kejsarsnitt när jag säger till om det men mot slutet är det inte bra att göra det och då ska dom säga till när sista chansen är att säga till om jag vill ha kejsarsnitt är. Måste kunna gå för alla om man vill! Lycka till!
Det kunde varit jag som skrivit fast i dåtid-form... Hade det så när jag födde min tvåa i augusti. Fick en fantastisk förlossning efter igångsättning när tappen var konstaterad mogen av läkare. Och jag kan tillägga att jag efteråt inte kände som om jag fött barn (på ett positivt sätt!) eftersom jag aldrig han få ont innan de aktiverade EDA och jag fick påfyllningar med jämna mellanrum!