• Sambada

Lasek operation snälla någon

Jag har gjort en lasek för 3 månader sedan och var på kontroll för ca en vecka sedan
    Jag ser 1,0 på syntavlan, men upplever ändå inte att jag ser bra. Men  har sk haze kvar centralt i ögat.
    Mitt synfel var strort inna op -8, nu ligger jag på -0,75 enl maskninen som mätte ögat.
    Enl min läkare skall det bli bra, det är först efter 6 mån som man kan se resultat. det läker hela tiden.
    Men det är så frustrerande, berätta gärna om era operationer.
    Hur har det gått? har du behövt göra en andra operation?
    Hur upplevde du det isf?

• Svar på tråden Lasek operation snälla någon
  • Neko

Jag har gjort en PRK op på båda ögonen, hade -7 och -10 innan, vet inte vad jag har nu... upplever att jag ser perfekt med ena ögat och rätt dåligt med det andra, kan inte läsa enbart med det på lite håll och lite dubbelseende.

Men jag har liksom vant mej - hade nog kunnat få en extra op på det sämre ögat men det gjorde så ont (PRK gör mycket ondare än LASEK) och var krångligt så jag ville inte, nu märker jag inte av det så länge jag tittar med båda ögonen =)

Har fått sämre mörkersyn också eftersom pupillerna blir så stora i mörker att de går utanför de opererade området.

Och lite mer skräp på ögonen eller vad man ska säga, lite mer grejer som känns som att de flyter på ögonen om man anstränger sig och tittar på en vit vägg eller något.

Svar på tråden Lasek operation snälla någon