Inlägg från: Anonym (Rationell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rationell)

Hur ofta byter ni killar kalsonger?

Sanna Gosing skrev 2010-01-29 12:14:48 följande:
    Det finns en annan tråd om rakning och kvinnor, och vad som är äckligt och inte. Att byta kallingar, och trosor med för den delen, varje dag är ett mycket modernt påfund. Alla var väl inte äckliga på 50-talet?

• Anonym (Rationell)
    Sanna Gosing skrev 2010-01-29 12:14:48 följande:
    Det finns en annan tråd om rakning och kvinnor, och vad som är äckligt och inte. Att byta kallingar, och trosor med för den delen, varje dag är ett mycket modernt påfund. Alla var väl inte äckliga på 50-talet?

• Anonym (Rationell)

Var 3:e dag ungefär. Tycker det är lagom. Mindre miljöpåfrestan och slipper således ha en hel uppsjö av kalsonger, utan bara ett fåtal. Tänk vad människor lever i en insnärjd 50-tals tro på att planetens fortlevande är helt ointressant. Bedöma människor efter absolut klinisk renlighet? Ett intellektuellt moras är det!

• Anonym (Rationell)
    Anonym (överdrivet) skrev 2013-06-05 04:36:19 följande:
    Håller med, byter underkläder när det behövs, inte för att underhålla tvättindustrin. Och jag är kvinna.

Bra sagt, och framförallt bra att få medhåll i denna västerländska konsumtionsbubbla, bra dessutom att det kom ifrån en kvinna. Träskstegen upplevs något mindre efterhängande.
  • Anonym (Rationell)
    Harpo skrev 2013-06-05 04:36:59 följande:
    Haha fyfan vad löjliga ni är, är det bara på familjeliv eller är ni så grämiga och bacillrädda på riktigt också?

Jag är en kille på 24 år och byter när jag dushar, vilket är ungefär varannan dag. Vad skulle poängen med att dra på sig ett nytt par kalsonger över odushad kropp vara? Eller ni kanske dushar varje dag? Det gör iaf inte jag, bara om jag ska träffa människor och vet med mig att jag kan lukta om jag inte dushar först. Det ni snackar om är ju ett helt sjukt problem som har uppstått senaste 40-50 åren skulle jag tippa på, jag tycker synd om er som är så rädda för lite baciller och lukt.

Huvudet på spiken!
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (exakt) skrev 2013-06-05 05:25:05 följande:
    Exakt, håller med dig helt. Byter underkläder och duschar 7-3 gånger i veckan, oftast varannan dag men ibland var tredje. Beror helt på vad jag har gjort och vad jag ska göra. Ett förfärligt resursslöseri att byta underkläder flera gånger om dagen vår planet håller inte för en sån livsstil i längden.

Samma här! Denna grodyngelliknande förökningen av intellektuellt missskapade åsikter börjar mattas av (åtminstone i denna FL-tråd). Ett, stundom tillfälligt, litet vin i den annars så stiltjeliknande omedvetenhet som råder i denna vidriga värld.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (exakt) skrev 2013-06-05 22:28:19 följande:
    Problemet är att alltför många oavsett hur medvetna om världens miljöproblem och resursbrist resonerar att de är mycket villiga att göra allt som krävs men vid deras hygien drar de gränsen. Där vill du kunna hålla sin nuvarande livsstil. Ett sånt här resonemang går inte i längden. Men troligtvis kommer de flesta bli medvetna om detta i framtiden när antingen marknaden eller straffskatter har pressat upp priserna på vatten och energi så högt att man inte kan slösa längre.

Förhoppningsvis bara en tidsfråga innan så sker. Eller åtminstone lever hoppet till nästa fikapaus, rättare sagt.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Kille) skrev 2013-06-07 10:42:03 följande:
    Till skillnad från många killar i tråden så kan jag faktiskt torka mig i stjärten efter jag bajsat, och jag tvättar kuken efter jag kissat.... Så, eftersom mina kalsonger är rena och jag kan hålla mig ifrån att besudla dem, varför skulle jag byta dem varje dag? 

Varannan, var tredje dag är tillräckligt, såvida jag inte svettats eller så, då blir det oftare.

Alla ni som byter varje dag, usch vad äckliga ni måste vara som besudlar era underkläder hela tiden! 

Hittills enda moraliskt vettiga svaret. Suveränt!
  • Anonym (Rationell)
    Ernst Hugo skrev 2013-06-08 00:30:24 följande:
    Förutom det är svårt att styra hur man svettas i skrevet

Fenomenet svettning lyder under naturligt betingade kroppsliga reaktioner. Bara att acceptera att det är just naturligt och lägga fokus på annat i livet.
  • Anonym (Rationell)
    vitruviandude skrev 2013-06-08 06:57:44 följande:
    Vad tusan har moral med saken att göra? Jag byter varje dag när jag duschat efter dagens träning.

Att vara måttfull, då jordens resurser inte är oändliga.
  • Anonym (Rationell)
    Ernst Hugo skrev 2013-06-08 10:43:49 följande:
    Naturligt eller inte är oväsentligt i sammanhanget då det påkallar samma behov kalsongbyte om man är lite intresserad av god hygien. Du lät ju påskina att dina kalsonger var rena genom din egen försorg.

Lägger du fokus på annat så säger du med andra ord att lite ingrodd svett i skrev och då även kalsongen är sådant som du och din omgivning får leva med.

Väsentligt är att man kan förebygga svett och därigenom inte överdriva byte av underkläder. Just därför är även mina rena, som du påpekar.

Du är lite vag om du menar att jag förespråkar att acceptera smuts samtidigt som jag ovanför håller smutsen borta. Det är just när problemet är obefintligt man fokuserar på annat. All I'm saying.
  • Anonym (Rationell)
    Ernst Hugo skrev 2013-06-08 21:56:36 följande:
    Måttfull - Schmåttfull haha

Tolkningsfråga naturligtvis.
  • Anonym (Rationell)
    Nude skrev 2013-06-08 22:20:48 följande:
    Men de män som är så härligt hurtiga och tränar varje dag? Eller dessa varma dagar? Visst är svett naturligt, ingen har påstått något annat heller, med det sagt innebär inte det inte att alla vill eller känner sig fräscha med att gå runt i samma svettiga kalsonger i 2,3 dagar. 

Självklart är mängden svett alls beroende på livsstil, det säger sig självt. Vissa upplever kanske att svett inte är något problem, medan andra tycker det är hemskt. Vi är ju olika. Men människan är enligt mig vettig och måttfull någonstans också.
  • Anonym (Rationell)

Skulle sjåpigheten avta skulle jag vara den första att applådera, MEN, jag sätter mig inte till doms äver andra människor.

• Anonym (Rationell)
    Nude skrev 2013-06-08 22:32:24 följande:
    Nej, de kanske inte upplever det som ett problem, men vill gärna byta ut sina svettiga kalsonger dagligen. Vettig och måttfull kan man vara i andra sammanhang, och i andra sammanhang spara på naturresurserna ! ;)

Så då är det endast av principiella skäl? Att leva i samklang med resurserna trodde jag täckte alla livets område, för att uppnå största förändring. Annars ser jag inget annat än att det handlar om sjåpighet, som jag påtalade. Eller en konstruerad norm, om det låter bättre.
  • Anonym (Rationell)
    Nude skrev 2013-06-08 22:41:55 följande:
    Jag utgår givetvis från mig själv. Jag vill inte gå runt i svettiga underkläder eftersom jag känner mig ofräsch och det är blött och klibbigt. Min egna utgångspunkt la jag till grund för min egna preferenser för hur jag skulle vilja att min partner gjorde. O som jag kan läsa av inläggen här, verkar de flesta män byta underkläder varje dag. Det handlar nog inte om principiella skäl.

Tror de flesta förstår att det finns en diskrepans mellan att byta underkläder efter timmar, pga av överdriven sjåpighet, och att göra det pga att tidpunkten är inne och det känns lagom. Vi är alltså olika. Tycker du som du gör: Fine. Däremot gillar jag personligen inte när man pådyvlar någon något, något svårt att utläsa vad du menar med din partner.
  • Anonym (Rationell)
    Nude skrev 2013-06-08 22:59:41 följande:
    Alla har ett eget ansvar att se till att ha ett eget Jag och inte låta sig bli pådyvlad. Det jag menade med partner är att jag uppskattar om min partner håller god hygien.

• Anonym (Rationell)
    Anonym (jovisst) skrev 2013-06-09 01:42:40 följande:
    Jepp, jag känner nog till dessa "vissa". De är de som sitter och stinker så vidrigt på bussen eller på tunnelbanan så att man bara vill spy. Människor som helt saknar hyfs och ej tar hänsyn till andra.

Så ser det helt enkelt ut i detta låt gå-liberala samhälle.
    Respekt skrev 2013-06-09 01:47:09 följande:
    Kör utan då, så spar du en massa resurser

Nu är ju inte världen svart och vit, men visst, tanken har lockat. Kan somliga kvinnor, så... Nöjer mig dock med min nuvarande "när det känns rätt att byta"-aktiga stil.
    Anonym (Renlig!!) skrev 2013-06-09 11:53:11 följande:
    2 gånger om året ( jul och midsommar ) oavsett om det behövs eller ej!!

Inklusive påsk och halloween, då hade jag köpt det. Nej...
Svar på tråden Hur ofta byter ni killar kalsonger?