Inlägg från: Smultronpajen88 |Visa alla inlägg
  • Smultronpajen88

Stick/hugg i äggstock

jag känner precis likadant, i vänstra sidan av tjejmagen.. sticker och "trycker" lite där. känner det nästan hela tiden.
    Har BIM rund den 7 /2 så det är ju ett bra tag kvar.. men jag har känt så ett bra tag nu, sedan ÄL faktiskt..

• Smultronpajen88

jag skulle dock vänta till BIM dagen eller efter det.. Jag ska iaf vänta till söndag! Har också en känsla av att vara gravid, igår fick jag en redig stickning i tjejmagen.. ( kanske är det fröken röd som är på G, hoppas inte )

• Smultronpajen88
    Linawb skrev 2010-02-02 14:24:00 följande:
    Har också stickningar, hugg och det liksom drar i vad jag tror är vänster äggstock. Jag har BIM idag, men har en kort lutealfas så det är bara 9 dagar sen jag hade äl. Visst kan huggen vara mensvärk kanske, men man hoppas ju på annat... Detta var vårt 5:e försök, och jag vet att det kanske inte är så länge, men det börjar kännas hopplöst... Vi prickar in varje äl men lyckas ändå inte få ett plus... Min korta lutealfas gör ju inte saken bättre heller... *suck*
    Hur räknar du ut lutefasen? jag är superdålig med sånt, hur vet man det egenltigen?

Stickningar är bra, men jagh känner det mest när jag sitter ned ? {#lang_emotions_undecided}
  • Smultronpajen88
    Linawb skrev 2010-02-02 14:34:40 följande:
    Om man testar med äl test vet man vilken dag man har äl. Sen räknar man dagarna mellan äl och mens och det är lutealfasen. jag har alltså 9 dagar, "normalt" är 14 dagar, men allt över 10 dagar är okej. Under 10 gör att det bli kan bli svårt för ägget att hinna fästa innan mensen kommer och sköljer bort allt... Så räknar man ut lutealfasen!
    Okej, vi ska börja med ÄL test nästa månad om det inte tar sig nu! Vad använder du för några ÄL test`?
  • Smultronpajen88
    Linawb skrev 2010-02-02 14:45:35 följande:
    Jag har använt både testlagrets och apotekets. Tycker faktiskt testlagrets är bra, dessutom är de billiga så man kan testa mycket utan att ha dåligt samvete.Äl test är kanon tycker jag, de hjälper en att kunna tyda sin kropp också, så att man vet vilka symtom som faktiskt beror på äl.
    okeej. :) Vi har nyss köpt hem lite ÄL stickor samt grav test från testlagret nu. :)
  • Smultronpajen88
    Linawb skrev 2010-02-02 14:54:35 följande:
    Ja då är det ju bara att frossa i tester! Är det första försöket?
    Njaae, jag tog ut min pstav i juni, så har vi varit lite mer, händer det så händer det. men, det har itne hänt. Så nu får vi minsann kämpa på ordentligt.
  • Smultronpajen88

Lillhjärtat87, det låter ju lovande ändå! Jag håller tummarna för dig.

Jag är på BIM +1 och har testade negativt. Hoppet känns ute.. och detta börjar tä på mig och sambon, stämdigt bråk och gnäll efterosm det är massa press. känns bara jobbigt nu..

Svar på tråden Stick/hugg i äggstock