• Linawb

Stick/hugg i äggstock

Har också stickningar, hugg och det liksom drar i vad jag tror är vänster äggstock. Jag har BIM idag, men har en kort lutealfas så det är bara 9 dagar sen jag hade äl. Visst kan huggen vara mensvärk kanske, men man hoppas ju på annat...
    Detta var vårt 5:e försök, och jag vet att det kanske inte är så länge, men det börjar kännas hopplöst... Vi prickar in varje äl men lyckas ändå inte få ett plus... Min korta lutealfas gör ju inte saken bättre heller... *suck*

• Linawb
    sarath skrev 2010-02-02 14:31:31 följande:
    Hur räknar du ut lutefasen? jag är superdålig med sånt, hur vet man det egenltigen?Stickningar är bra, men jagh känner det mest när jag sitter ned ?
    Om man testar med äl test vet man vilken dag man har äl. Sen räknar man dagarna mellan äl och mens och det är lutealfasen. jag har alltså 9 dagar, "normalt" är 14 dagar, men allt över 10 dagar är okej. Under 10 gör att det bli kan bli svårt för ägget att hinna fästa innan mensen kommer och sköljer bort allt...

Så räknar man ut lutealfasen!
  • Linawb

Jag har använt både testlagrets och apotekets. Tycker faktiskt testlagrets är bra, dessutom är de billiga så man kan testa mycket utan att ha dåligt samvete.

Äl test är kanon tycker jag, de hjälper en att kunna tyda sin kropp också, så att man vet vilka symtom som faktiskt beror på äl.

• Linawb
    sarath skrev 2010-02-02 14:53:27 följande:
    okeej. :) Vi har nyss köpt hem lite ÄL stickor samt grav test från testlagret nu. :)
    Ja då är det ju bara att frossa i tester! Är det första försöket?
  • Linawb

Jag skrev här för några dagar sen om att jag också hade hugg och en känsla av att det drog i äggstockarna. Kan berätta att det berodde på att jag faktiskt ät gravid!! Så håller tummarna för er andra med hugg och stick nu!

Svar på tråden Stick/hugg i äggstock