Anonym skrev 2010-01-28 20:26:36 följande:
Hur såg eran situation ut då, tänkte mest eftersom han försörjer mig och jag har ingen inkomst... Lånet blir ju 500 kronor dyrare än det vi har idag, men vi ska med de extra pengarna säga upp ett mobilabenomang som kostar 750 kronor.. dvs att vi kommer spara ca 1400 kronor i månaden.. När tog ni och hur såg det ut då? Jag är jättenervös, eftersom swedbank nekade, dom ansåg inte att vi hade råd... :/ men det blir ju bara mycket bättre för oss! Iovs så sökte vi bara via internett och fick inte en chans att förklara vad pengarna skulle gå till... Nu tänkte vi ringa till ikanobank och förklara... Hur mycket frågar dom?
Vi gjorde ansökan på deras hemsida och där fick vi fylla i våra gamla skulder fick sedan besked om att vi fick låna upp till 250,000 kr.
I det läget hade min man ett sommarvikariat på 3 månader heltid. Jag hade fast jobb heltid.
Vi blev också nekade på några andra banker innan ikano.
Vi fick sen skicka in skuldebrev och lönebesked för några månader tillbaka men då skickade vi in makens anställningsbevis istället eftersom han precis börjat på vik:et. Vi tog vårt lån 2007.
De betalar in lånen åt er om de är över en viss summa och sen betalar de ut resten till er.