• icka76

Brudarna babblar vidare 8

Susie: Usch, lider så med dig vännen! Kan ni inte låna pengar från era föräldrar så länge? Fasen oxå.

För mig gick det bra idag, Liten är 1,2 cm och allt såg jättebra ut. Enligt läkaren så är mf risken nere på ett par % nu. Nästa milstolpe är den 5/3 då jag ska träffa läkaren på spec.mvc.

• icka76

Tack alla Ja nu känns det skönt. Vågar inte slappna av än för vi såg ju faktiskt tvillingarnas hjärta slå i samma vecka men de gav upp. Vet någon vart man kan köpa bellybelt. Sitter med en gummisnodd i mina uppknäppta byxor men de stramar ändå. Vill inte köpa mammabyxor eller en större storlek än i fall......

Hannah: Kan du inte vara gravid? Spiral är ju inte 100%-ig. Annars tycker jag nästan det låter som att du har nån obalans när du säger vita, klumpiga flytningar. Kanske svamp? Tappen känns som en lite kula med ett litet hål i.

Susie: Varför ska allt gå emot er? Önskar jag hade haft pengar att låna dig, men nu när sambon varit arbetslös ett tag så har det börjat sina i kassan. Hoppas ni kan ta ett lån fast det känns surt. Annars är det inte jättelångt kvar till april men jag förstår att ni helst vill ha flera försök på er innan sommaren. Håller tummarna.

Domenica: Allt bra? Hade du kollat upp hjärtat?

Movie: Hur mår du nu? Hoppas det är bättre.

LillaT: Du upptagna lilla kvinna

Åsa: Tycker det gått så fort med Saga, att hon redan är så stor. Tänk om ett år har förhoppningsvis jag en liten i samma ålder som Saga är nu

• icka76

Movie: Stackare och stackars din dotter. Hon verkar vara en liten tjej med för stort hjärta. Jag tycker att ADD`s föräldraar har satt din dotter i en jobbig sits. Man kan inte lämpa över en sådan "hemlighet" på en 11-åring och förvänta sig att hon ska klara det. Varför vill de inte att ADD`s skolkamrater ska veta om hennes problem? Det gör ju bara att de tycker att hon är konstig och kanske undviker henne. Hade de varit öppna och raka om det så kanske alla hade förstått varför hon beteer sig underligt ibland och kunnat hjälpa henne i stället. Nä tillbaka till din dotter. Jag tycker att du ska ringa till ADD`s föräldrar och förklara läget för dem, det är deras ansvar och inte din dotters att "skydda" ADD. Du kanske även ska prata med läraren för h*n borde väl veta om problemen med ADD och be att h*n håller ögonen öppna så att inte din dotter tar på sig för mycket igen.

Åsa: Jo, jag mår bra. Illamående till och från och rejäl molvärk och ömhet över livmodern emellanåt så nog växer det där inne. Kul att Saga är en glad liten tjej.

Dom: Slit inte ut dig med målandet nu, lyssna på kroppen.

• icka76

Hannah: Vi håller tummarna att allt är ok. Att de valde att göra det med kontrast kan varit för att de vill ha ett säkrare resultat och det behöver absolut inte betyda att de hittat nått konstigt. När ska ni få svar?

• icka76

Hannah: Rätt inställning. Det är faktiskt ingen idé att oroa sig innan man behöver (ska jag säga). Som sagt kontrast är mer en regel än undantag vid mr av hjärnan. Jag gjorde en för ett par år sedan när min syn plötsligt försämrades och då körde de med kontrast. Anledningen är att man ser ex tumörer bättre då, då blir liksom självlysande när man har kontrast. Så det är bara bra att de gjorde så för då riskerar de inte att missa något. Men hjärntumörer är relativt ovanliga och om han nu haft sina problem med skakningar så länge så hade han nog varit mycket sämre nu om det är en tumör. Jag har arbetat på en neurologavdlening 12 år nu innan jag skolade om mig så jag har en hel del erfarenheter av neurologiska sjukdomar. Vi finns här alla för dig det vet du.

• icka76

Domenica. Håller med Åsa om att varmt vatten INTE hör hemma PÅ magen utan i såfall I. Brände du dig mycket? Det kan ju göra hemskt ont det där.

Åsa: Vet hur det är att vara ständigt hungrig, skitjobbigt. Vet inte Saga att mamsen vill sova lite längre på morgonen?

Susie: Hur är det med dig gumman? Vet du det är en tjej från en annan tråd som kämpat över ett år nu med att bli gravid efter sitt missfall, hon har ätit både pergo och tagit sprutor. Förra ckeln började hon med albyl och nu är hon gravid. Du kan väl testa inför nästa försök. Har läst flera studier i Dr beers bok om just blodförtunnande typ albyl, trombyl och ökad genomblödning och infästning. KRAM

Hannah: Hur går det för er? Har ni hört något än?

• icka76

Åsa: Nja, då kanske du inte ska klaga, du får väl krypa till kojs lit tidigare helt enkelt

• icka76

Hej flickor!

Movie: Usch, stackar L, det måste vara jätteömt när tänderna spricker fram. Har du testat sån där bitring man kan lägga i frysen för att kyla ner så det inte gör så ont? Härligt för stora tjejen att få komma iväg lite.

Domenica: AJ! Du får vara rädd om dig. Brännsår gör ju vansinnigt ont. brände mig på baksidan överarmen på ett strykjärn för nått år sedan och det sved bra länge efter åt. Aloevera är ju jättebra mot bränskador. Om du har en växt hemma så brtya av ett blad och gnid in, kan svida lite i början men det går snabbt över. jag mår väl som jag förtjänar Fortfarande illamående om jag inte tar mina piller. Ffa när jag är hungrig och efter jag ätit. Har inte lärt mig än att jag inte kan äta lika stora portioner längre. Åt lasagne nu på lunchen en stor prtion, vilket jag få lida för nu. Magen är jättespänd och svullen och jag mår skitilla. Annars är jag bara trött som attatn. Undrar om det växer där inne för jag känner nada.

• icka76

Hannah: Förstår att du blir orolig, men försök att inte ta ut något negativt i förskott. Jag håller tummarna att det går fint för K i morgon. Vi finns här om du behöver prata av dig lite. Kram.

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8