• Skrutt74

    Tom hinnsäck

    Var på VUL igår och de syntes bara en tom hinnsäck. Jag är i v8 (7+5) så något mera borde absolut synas. HCg prov togs, men jag vet inte vilken nivå det låg på. Blev inte intagen för skrapning eftersom gyn trodde att det kanske var en tidigare graviditet än vad jag trodde, men jag vet med säkerhet när jag hade ÄL så jag får väl bara bereda mig på missfall. Jag blöder inte och har inte ont, därför tyckte gyn att vi lugnt kunde vänta. Mina grav.symtom har jag kvar, brösten ömmar (dock lite mindre än i början), magen är svullen, svindel vid hastig uppstigning och nattkissandet. Mitt positiva grav.test fick jag redan 9 januari. Tog ett nytt test igår och strecket kom genast fram och var starkare än förra gången.

    Finns det någon här som varit med om liknande?? I min förra grav. syntes fostret och hjärtat redan i v7.

  • Svar på tråden Tom hinnsäck
  • Baby Y

    TS min ofostriga graviditet upptäcktes inte förrän i v 12 då det började komma rosa-bruna flytningar. Exakt en vecka senare vart missfallet ett faktum i 13+2, med störtblödningar och sjuka sammandragningar.

    Så humm.. min erfarenhet säger mig att syns det inget annat än en tom hinnsäck har man nåt tufft framför sig.


    I like my beer cold, my TV loud, and my homosexuals flaming
  • Baby Y
    Baby Y skrev 2010-01-31 17:20:17 följande:
    TS min ofostriga graviditet upptäcktes inte förrän i v 12 då det började komma rosa-bruna flytningar. Exakt en vecka senare vart missfallet ett faktum i 13+2, med störtblödningar och sjuka sammandragningar. Så humm.. min erfarenhet säger mig att syns det inget annat än en tom hinnsäck har man nåt tufft framför sig.
    Ska tillägga att jag hade grymma graviditetssymptom/krämpor ändå fram till det bistra slutet. Moderkaka och hinnsäck hade i mitt fall avstannat i v 10.
    I like my beer cold, my TV loud, and my homosexuals flaming
  • Skrutt74

    Baby Y: Okej, så det kan bli så lång väntan i alla fall. Min gyn sa att de flesta börjar blöda i v8. Usch, vad detta är jobbigt! Vill ju vet nu, antingen bu eller bä. Klart jag hoppas på ett positivt besked, men jag brukar inte ha tur med mig...

  • Baby Y
    Skrutt74 skrev 2010-01-31 17:23:48 följande:
    Baby Y: Okej, så det kan bli så lång väntan i alla fall. Min gyn sa att de flesta börjar blöda i v8. Usch, vad detta är jobbigt! Vill ju vet nu, antingen bu eller bä. Klart jag hoppas på ett positivt besked, men jag brukar inte ha tur med mig...
    Ja precis som Teskedsmamman skrev går det oftat snett precis efter befruktningen eller i v 4-5 däromkring och de flesta upptäcker den ofostriga graviditeten innan v 8 såvitt jag vet.
    Men det finns även de som går ändå till RUL innan de får veta det och då blir det ju en jäkla chock.
    Jag känner själv att jag hade både maximal otur i detta hänseende och lite tur som slapp det senare.

    Tycker det enda du bör göra är att avvakta och vänta på blödningen. Det låter hårt men...
    I like my beer cold, my TV loud, and my homosexuals flaming
  • RiNan
    Wimsan: Jo de tog hcg på mig. Den låg på 17000 och skulle ha fördubblats på två dagar och när jag 4 dagar senare (????) tog ett nytt prov låg den bara på 19000.
    Jag var i v 6 eller 7 när jag tog första provet. Ditt Hcg låg ju i alla fall över mitt.

    Jag vet inte om jag var så stark. Jag var nog mest envis. När de ringde till mig och sa att graviditeten avstannat rasade hela min värld. Och mannen kom bara med kommentaren om att naturen gallrar ut och då var det väl inte meningen. Pratade men min väninnna som berättade om hennes mans mamma som råkat ut för något liknande och då bestämde jag mig nog helt enkelt för att inte tro på att jag skulle få ett missfall. Bad en hel del också. Idag är jag så glad att jag inte tog pillrena.

    Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att du får ett mirakelbarn precis som jag. Och gör det inte det så gråter jag med dig.
  • Skrutt74
    RiNan skrev 2010-01-31 17:32:53 följande:
    Wimsan: Jo de tog hcg på mig. Den låg på 17000 och skulle ha fördubblats på två dagar och när jag 4 dagar senare (????) tog ett nytt prov låg den bara på 19000. Jag var i v 6 eller 7 när jag tog första provet. Ditt Hcg låg ju i alla fall över mitt. Jag vet inte om jag var så stark. Jag var nog mest envis. När de ringde till mig och sa att graviditeten avstannat rasade hela min värld. Och mannen kom bara med kommentaren om att naturen gallrar ut och då var det väl inte meningen. Pratade men min väninnna som berättade om hennes mans mamma som råkat ut för något liknande och då bestämde jag mig nog helt enkelt för att inte tro på att jag skulle få ett missfall. Bad en hel del också. Idag är jag så glad att jag inte tog pillrena. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att du får ett mirakelbarn precis som jag. Och gör det inte det så gråter jag med dig.
    Hcg ligger på över 26000 idag. En ökning är det ju, men ingen fördubbling. Lite mer en tre dygn sedan jag tog förra provet. Så ökat har det ju gjort. Diskuterade med läkaren på min avd. idag och hon sa att hcg även kan stiga om det är en mola. Vilket jag hoppas och ber att det INTE är. För är det det och hcg ökar, blir det att äta cellgifter och det vill jag INTE. Allt är tillräckligt eländigt som det är.

    Jag försöker tänka positivt och intala mig själv att jag ÄR gravid, men det är svårt. Blir spännande på torsdag... Jag är nervös redan.
  • RiNan

    Wimsan: Håller tummarna för dig! Det har i alla fall ökat mer än det gjorde för mig. Jag ökade från 17000-19000 på 4 dagar och du från 19000-26000 på 3 dagar. Jag hoppas med dig.

  • Skrutt74
    RiNan skrev 2010-02-01 15:13:27 följande:
    Wimsan: Håller tummarna för dig! Det har i alla fall ökat mer än det gjorde för mig. Jag ökade från 17000-19000 på 4 dagar och du från 19000-26000 på 3 dagar. Jag hoppas med dig.
    Tack! Också jag hoppas. Hoppas, hoppas och hoppas. Jag blir så rastlös och orolig av detta så jag får inget gjort här hemma. Jobbade 7-15 idag, så då var denna dag försvunnen. Tur!
  • Skrutt74
    Baby Y skrev 2010-01-31 17:20:17 följande:
    TS min ofostriga graviditet upptäcktes inte förrän i v 12 då det började komma rosa-bruna flytningar. Exakt en vecka senare vart missfallet ett faktum i 13+2, med störtblödningar och sjuka sammandragningar. Så humm.. min erfarenhet säger mig att syns det inget annat än en tom hinnsäck har man nåt tufft framför sig.
    Tog de hcg prover på dig? Jag skulle gärna vilja veta om det skiljer eller om det kan vara lika...
  • Baby Y
    Skrutt74 skrev 2010-02-01 16:59:09 följande:
    Tog de hcg prover på dig? Jag skulle gärna vilja veta om det skiljer eller om det kan vara lika...
    Nej inte vad jag vet. Jag kom ju in akut i v 13 och då var det ju ingen tvekan om att jag hade en ofostrig graviditet. Men å andra sidan skulle jag inte lita på de proverna iallafall med tanke på att jag hade rejält med hcg under hela den graviditeten...
    I like my beer cold, my TV loud, and my homosexuals flaming
  • My871
    Skrutt74 skrev 2010-02-01 16:59:09 följande:

    Tog de hcg prover på dig? Jag skulle gärna vilja veta om det skiljer eller om det kan vara lika...


    Hur gick det för dig sen? Jag är i samma läge som dig nämligen :)
Svar på tråden Tom hinnsäck