Ok, tack för Era svar!
Ser att jag uttryckt mig lite konstigt i trådstarten. Jag menade inte att jag skulle fråga vad som hände rent förlossningsmässigt, utan bara om mor och barn mår bra...
Straw2008: Onödigt aggresiva inlägg tycker jag... Jag frågade inte för att jag ville ringa och "snoka", jag är bara orolig för min syster och hennes barn, att något ska ha hänt!
Det är väl en helt annan sak att göra vad Dina kompisar gjorde, av ren nyfikenhet. Det tyckte jag också var riktigt illa! Sedan handlar det inte om att ta udden av att hon ska få berätta något heller! Jag skulle inte ha frågat efter detaljer, utan enbart om allt var ok.
Jag hade ett planerat snitt med min son, och förvisso hade jag redan berättat för alla anhöriga när det skulle ske, eftersom jag inte tyckte att det på något sätt var hemligt. Då ringde min mamma till BB för att hon var orolig då vi inte hört av oss efter ett par timmar efter den planerade snitt-tiden. Anledningen var att vi fått vänta ett tag innan operationen då det var något annat som drog ut på tiden, så när hon ringde hade vi just kommit upp på salen. Jag kände mig definitivt inte kränkt, utan snarare rörd, då hon ju ringde för att hon var orolig för oss!
Men som jag misstänkte och som Ni bekräftar så får de hur som helst inte lämna ut några uppgifter. Jag vill ju definitivt inte att de ska springa in och fråga dem om de får berätta något.
Sunshine03: Det lät ju som ett bra system!