• Tian 10

Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!

Vi har nu alla flyttats från BIM-lista till bf-lista eller då fick vi vår bebbe-lista.

Detta är listan för oss, underbart härliga supermammor, som hängt ihopa från:
    Nå´n som är 30+ och försöker få ett +?

Vår Lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m49073443.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:45
    Nu är vi igång igen :)!

Bf
    Sjöberg 11 december 2011
    Smoolan 24 december 2011
    Ninni 16 januari 2012
    Aanja 22 februari 2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:46
    Bf
    Tian 19 augusti
  • Svar på tråden Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!
  • Tian 10

Paula, grattis till fint rul och till en liten kille till! Skönt att höra att allt är bra! Sjöberg, hur går det med äl? Kitty paws, några symptom än?

♥ Albin ♥
  • sjöberg75

Min mens krånglar lite.. hade första mensen för ett tag sen & den varade i 25 dagar, nu blöder jag igen & tänkte börja testa med ÄL-stickor nästa vecka om man kan sluta blöda någon gång {#emotions_dlg.djavulsk} 

• Tian 10

Blä Sjöberg, så irriterande! Tycker det låter lite väl lång mens. Blir det lika lång denna gången också tycker jag nog att du ska kolla upp det. Heja äl-stickorna, hoppas de ger fint utslag snart!!!

♥ Albin ♥
  • sjöberg75
    Tian 10 skrev 2012-06-18 19:07:16 följande:
    Blä Sjöberg, så irriterande! Tycker det låter lite väl lång mens. Blir det lika lång denna gången också tycker jag nog att du ska kolla upp det. Heja äl-stickorna, hoppas de ger fint utslag snart!!!
    Oh ja.. om mensen är lika lång denna gången blir det till att kolla upp varför??
    Tror dock att kroppen inte hämtat sig riktigt efter fl så därför var den första mensen efter fl 25 dagar sist. Nu börjar denna mensen avta så jag hoppas den är helt borta inom 1-2 dagar.
  • Tian 10

Skönt att höra Sjöberg, då kan ni ju börja baka nu!!! Spännande!

♥ Albin ♥
  • Kitty Paws

Sjöberg - surt med krånglande mens när man vill komma igång, men det ger sig säkert!

Tian - hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

Här är allt bra. Vecka 7 nu och jag tycker det känns bra. Lagom mycket symptom - trött, kissnödig, extremt frusen på kvällarna (den är ny- minns jag inte från förra gången), kräsen i maten och väldigt disträ. Inget som är alltför handikappande men ändå så att man känner nånting. En kompis till mig fick nyligen missfall i vecka 12 så lite nojjig är man allt och första veckorna gick minst lika långsamt som under första graviditeten men denna vecka och förra går snabbare igen tycker jag. Jag kommer att ha passerat vecka 12 när jag är tillbaka från semestern, så det känns lite skönt. Ska bara stå ut denna vecka och nästa och efter det jobbar jag en vecka till men då har alla andra gått.

• Tian 10

V31! Fattar det knappt. Fast än känns det rätt avlägset med förlossning, 66 dagar kvar. Mår rätt bra. Inte speciellt stor, lite foglossningar och en massa halsbränna (känner mig som en ilsk drake). Har jättebra värden men sf-måttet är på lägsta kurvan. Om jag inte blivit flyttad 6 dagar så hade jag hamnat under kurvan. Albin låg ju mitt på kurvan och han föddes ju 0.5% från att räknas som tillväxthämmad. Ska på tul om 2 veckor så vi får se vad de säger om Thea. Kitty paws, skönt med så där lite lagom symptom! Har också haft en del vänner med mf precis runt v12 så vi köpte faktiskt ett vul i v8 så vi visste att det såg bra ut. Väldigt skönt!

♥ Albin ♥
  • sjöberg75

Det är så mysigt att läsa om era graviditeter. Skönt att allt går bra för er & att det ser bra ut.

Shit Tian, redan v 31?? vart tog den tiden vägen, känns ju som om det var nyligen du berättade att du är gravid men kul att det gått så fort.
    Fint namn ni valt till lill jäntan, Thea Solig

KittyPaws, skönt att få va själv på jobbet sista veckan innan sem, göra lite som man vill. Håller tummarna för de magiska veckorna & du ska se att det går bra.

Paula, härligt med lyckat RUL & grattis ännu en gång till killen i magen & vilken häftig bild du fick med dig hem.        

Ninninio & Aanja, hur går det för er & de små??

• Ninninio

Hej
    Vi har haft en del läkarbesök. Sonen blev inlagd ett dygn för han vaknade en morgon svullen över ögat. Under dagen blev det allt värre och på kvällen kunde han inte se något. Vi fick en tid hos akutvårdcentralen som trodde att det kunde vara bihåleinflammation som på småbarn tydligen kan ge en svullnad utåt och det är farligt för trycket som svullnaden gör kan vara för stark för benen innuti huvudet så han fick antibiotika intravenöst i ett dygn och fick besöka ögon,näsa,hals läkare. Måndagen efter att vi varit där ringde läkaren upp för att följa upp (mkt imponerad, har vi aldrig varit med om tidigare..) och sa att man hittat någon bakterie i svaljet som man ville ordinera antibiotika för eftersom Ossian varit sjuk så mycket.

Leonora växer men hostar och rosslar precis som sin bror så vi har fått en remiss till allergimottagningen för henne också..

Vi har försökt med höjda doser på Ossians astmamedicin och fått singulair utskrivet men det gav ingen effekt. Det som ger effekt är 4 dubbeldoser flutide och samt 4-6 doser airomir och det tyckte läkaren var mycket så nu ska han utredas mer. Han skulle in på svetttest, om hans svett är saltare än normalt har han även segare slem i lungorna och test av immunförsvaret samt om han har antikroppar mot komjölksprotein.

Känns som jag mest träffar läkare och dagispersonal. Antingen går O på dagis och då är vi redo att träffa folk runt 14.30 när han sovit klart eller så är han sjuk och då vill ingen träffa oss..  :( Eftersom O är sjuk så pass mycket som han är så kan jag tycka att det är skönt att han är på dagis de dagar han är frisk så att jag får vila lite.

O är väldigt trotsig nu. Gråter och skriker om han inte får som han vill eller får göra själv. "Mis kan sjalv" hör man ständigt. Vi  har börjat med pottträning och han tycker det är mysigt att ha kalsonger men får inte alltid till det på pottan. Han kör "songer"=vanliga pojkkalsonger och "pappasonger"=boxershorts som pappa har.  :)

O har fått plats på det nya dagiset och börjar den 14:e augusti, vilket vi ser framemot. Då får han nya tider också och går på dagis tre dagar i veckan 09-14. Sömnen har fungerat jättebra och i dag fick jag väcka honom 07,15. :)

• Aanja

Å vad sällan jag skriver här. Sjöberg hoppas du får ordning på mensen så ni kan börja baka bebis snart! Tian underbart, snart är det bebis för dig!:)

Ninni vad jobbigt du har det med alla sjukdomar!

Ninni och Smoolan ska vi ses snart?

Svar på tråden Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!