• Anonym (Trött)

Min 22 månaders gör inget man säger.

Har en son på 22 månader som är världens gulligaste unge egentligen.
    Men han har i princip aldrig gjort som man säger, han lyssnar inte och när man säger åt honom på skarpen skrattar han oftast eller blir jättearg.
    Han har länge vetat vad som är rätt och fel men bryr sig inte det minsta om det.
    Vid matbordet är det tex ständigt en kamp, oftast slutar allt i bråk och att man tar tallriken ifrån honom då man till slut inte orkar "tala" honom till rätta.
    Han kastar saker omkring sig, häller ut mjölken, kladdar med det som hamnat i haklappen, sparkar på bordet, lägger upp fötterna på bordet osv osv.
    Allt i hemmet som han vet att han inte ska eller får röra då det kan vara farligt, tex spisen, trasslar han med, slänger ut nytvättade kläder, kastar blöjor omkring sig, kastar våra böcker omkring sig osv.
    Enda sättet att få honom någorlunda lugn är att bära honom, då får man gå mellan fönstrena och titta på olika saker han vill titta på, men han blir tung efter ett tag och har en syster på 9 mån som man också måste ta hand om, man förklarar för honom att nu måste mamma eller pappa ta syster ett tag, då blir han ledsen och arg och fortsätter hitta på dumheter.
    Börjar bli så trött och ledsen på det nu, vad kan jag göra?

Svar på tråden Min 22 månaders gör inget man säger.