Vill ha riktigt blont hår (platina blont) hur gå tillväga?! Någon som vet?
HejJag vill ha riktigt blont hår, alltså som många kändisar har, riktigt platina blont hår. Men jag har inte lyckats. Jag va blond när jag va liten, men har med åren fått råttfärgat hår. Har i många år haft blondt hår, slingat eller färgat hela allt håret.
Men jag har inte lyckats få riktigt blont hår, förutom en gång, men då hade jag blekt hela håret flera gånger under kanske minst 1 år, och då började det gå av, blev sönderblekt. Så då klippte jag av mycket och färgade mig brun hos frissan i stället, men passar verkligen inte i mörkt. Men det va ett längesedan nu.
Har varit blond nu länge. Men jag får det alltid att bli åt gulaktiga hållet, alltså inte jätte gult så det är fult, svårt att förklara, men mot havrehållet kanske? Men jag vill ju ha riktigt platina blont, hur går man tillväga? Jag har ju sett kändisar som har mkt blondare än mig och dom är typ brunetter annars.
Jag har varit hos frissan och blonderat mig men dom gör det aldrig så ljust som jag vill ha det.
Någon som har nått tips på en bra hårfärgningsprodukt som jag kan göra hemma själv? Ni med typ råttfärgat hår eller mörkare, och som gör det hemma, vad färgar/bleker ni håret med?
Jag la i en toning för 2,5 veckorsedan som va kopparblont, blev inte nöjd.. har tvättat håret varje dag nu sen dess, och det har blivit mkt ljusare och mkt av de röda tonerna har försvunnit. Men behöver jag göra en avfärgning innan jag bleker det tro?
Tacksam för råd och tips!