Inlägg från: Sophiebysophie |Visa alla inlägg
  • Sophiebysophie

Vill ha riktigt blont hår (platina blont) hur gå tillväga?! Någon som vet?

Hej

Jag vill ha riktigt blont hår, alltså som många kändisar har, riktigt platina blont hår. Men jag har inte lyckats. Jag va blond när jag va liten, men har med åren fått råttfärgat hår. Har i många år haft blondt hår, slingat eller färgat hela allt håret.
    Men jag har inte lyckats få riktigt blont hår, förutom en gång, men då hade jag blekt hela håret flera gånger under kanske minst 1 år, och då började det gå av, blev sönderblekt. Så då klippte jag av mycket och färgade mig brun hos frissan i stället, men passar verkligen inte i mörkt. Men det va ett längesedan nu.
    Har varit blond nu länge. Men jag får det alltid att bli åt gulaktiga hållet, alltså inte jätte gult så det är fult, svårt att förklara, men mot havrehållet kanske? Men jag vill ju ha riktigt platina blont, hur går man tillväga? Jag har ju sett kändisar som har mkt blondare än mig och dom är typ brunetter annars.
    Jag har varit hos frissan och blonderat mig men dom gör det aldrig så ljust som jag vill ha det.

Någon som har nått tips på en bra hårfärgningsprodukt som jag kan göra hemma själv? Ni med typ råttfärgat hår eller mörkare, och som gör det hemma, vad färgar/bleker ni håret med?

Jag la i en toning för 2,5 veckorsedan som va kopparblont, blev inte nöjd.. har tvättat håret varje dag nu sen dess, och det har blivit mkt ljusare och mkt av de röda tonerna har försvunnit. Men behöver jag göra en avfärgning innan jag bleker det tro?

Tacksam för råd och tips!
  • Svar på tråden Vill ha riktigt blont hår (platina blont) hur gå tillväga?! Någon som vet?
  • Sophiebysophie
    Ja jag har varit missnöjd många gånger när jag varit hos frissan, mer missnöjd än nöjd faktiskt, och många tusenlappar fattigare. Fick pröjsa strax över 2000 en gång för att få klippt mig och färgat håret från blont till brunt. Höll på att smälla av, och inte nångång under tiden nämnde hon vad det skulle kunna kosta.

Jag vill göra det hemma, punkt slut. Tror jag ska prova Jane Hellen Modds, först ultrablond och sen efter det ta en pärlblond, som jag sett folk skriva här, så ska det förhoppningsvis bli fint!

Men jag undrar om jag behöver avfärga håret när jag har en toning i? Sen 2,5 vecka tillbaka. Har tvättat håret varje dag sen dess. Eller kan jag köra på blekningen med en gång?
  • Sophiebysophie
    Jag väntar nog ett tag då med att bleka det, tills toning är ur håret. Läste nånstanns att toningar brukar hålla 20 tvättar, jag har tvättat det typ 16 tvättar.
    Men sen kör jag på Jane Hellen, ska införskaffa det i helgen.
  • Sophiebysophie

Igår så körde jag i Jane Hellen moods ultrablond och hade i 60 min, det blev ljust.. men gulaktigt! Som tur va hade jag köpt deras pärlblond och det blev som tur va mkt bättre, måste verkligen vänja mig vid att va så ljus.. va längesen nu..

Men sen när man sk ska färga utväxten, behöver jag köra båda två igen då? För annars blir det väl gult.. o gult är fult :)

• Sophiebysophie

Jag  vill få bort gula toner i håret.. Ska jag ta en Pärlblond från Jane Hellen igen? (Jag har tagit ultrablond och sen pärlblond) Men tycker fortfarande det är gula toner i det. Eller kanske jag ska köpa en toning i butiken i stället.

Jag ska INTE gå till frisören än på ett tag.

Svar på tråden Vill ha riktigt blont hår (platina blont) hur gå tillväga?! Någon som vet?