• Isanje

Finns det något som skulle kunna rättfärdiga kvinnomisshandel??

Blev inspriderad av ett påstående. Så vad tycker ni män och kvinnor därute. Finns det något som rättfärdigar att en man slår en kvinna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det något som skulle kunna rättfärdiga kvinnomisshandel??
  • jentho

Nej.
    Och inte att en kvinna slår en man heller.
    Man ska helt enkelt inte slåss anser jag.

• Licens To Kiss

Misshandel är aldrig ok. Varken psykisk eller fysisk.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son (BF enligt RUL och 3 dagar enligt sm)
  • jentho
    Licens To Kiss skrev 2010-01-29 16:15:24 följande:
    Misshandel är aldrig ok. Varken psykisk eller fysisk.
    Precis.
  • Isanje

Själv tycker jag att det är aldrig okej att slå någon. Möjligtvis i självförsvar,alltså när man måste. Om min karl hade gett mig en lavett o jag svarar med o ge honom en så sjunker jag därmed till hans nivå.

• lövet2

Annat: ja, som självförsvar. Om hon antingen skulle vara större och starkare än han, och så ge sig på honom, eller om hon använder något tillhygge. Då måste han förstås få försvara sig.

• LindaJohansson81

Min pappa slog till min mamma en gång, efter hon "kidnappat" mig. Helt rätt. Han skulle slagit henne lite hårdare bara.

• Tjoflöjt

Jag svarade annat, för som jentho redan skrivit så är misshandel aldrig ok, oavsett kön! Vad tycker du TS, och andra, om att en kvinna misshandlar en man?

• lennartsdotter

Slå är inte lika med misshandel. Misshandel är aldrig berättigat. Att slå är berättigat i självförsvar oavsett vad du har mellan benen.

• Karamellan

Nej, det finns inget som kan rättfärdiga misshandel mot någon, oavsett kön.

Jag räknar inte nödvärn som misshandel (men jag har ingen koll på någon juridik kring det, så jag kanske inte är på samma sida som lagboken )

I gotta have more cowbell, baby!
  • tebax

som försvar ja.
    Ingen!  Vare sig man eller kvinna ska behöva ta emot misshandel, varken psykiskt eller fysiskt!

Svar på tråden Finns det något som skulle kunna rättfärdiga kvinnomisshandel??