Hjärtebarnen
Hur e det egentligen med träffarna o aktiviteterna i Sthlm? Har kollat på hemsidan, och det ser inte så aktivt ut Vi hade nämligen tänkt gå med, men vi får se.
Hur e det egentligen med träffarna o aktiviteterna i Sthlm? Har kollat på hemsidan, och det ser inte så aktivt ut Vi hade nämligen tänkt gå med, men vi får se.
Kan jag som e gravid med en hjärtbebis ha nytta av ACE? Vi har tagit Trygghansa än så länge. Men man kan ju ha fler också.
Idag ringde jag till Trygghansa o frågade om vår vänta-barn-försäkring (den som kostar alltså) täcker vårt ofödda barns hjärtfel. Och det gör det INTE så klart
Dom har ju givetvis helgarderat sig med att försäkringen först börjar gälla efter grav.vecka 26 och allt som upptäcks före det täcks inte av försäkringen. För självklart vet dom ju att man gör rutinultraljud redan runt grav.vecka 20 Jävla pack!!
Så tji fick vi, för att vi e en av dom få som har ett barn vars hjärtfel upptäcktes innan barnet föddes Men tycker ju att det e en positiv grej att få veta det innan, så man kan förbereda sig. Men ekonomiskt så e det ett STORT bakslag!
Vad gör man nu då? Tar lån?
Vi kommer tyvärr inte att hinna spara några pengar, eftersom jag troligen kommer att bli igångsatt efter nyår. Vi har haft en penningbuffert, som vi tyvärr ha använt redan Eftersom jag varit sjukskriven sedan början på november, men Försäkringskassan har ju så klart inte lyckats betala ut nån sjukpenning ännu
Så med jul o allt som står inför dörren, och då jag fick 0 kr i november (och vem vet om jag hinner få nåt nu i december)...så var vi tvungna att ta av vår buffert till räkningar osv.
Bebisen har Taussig-Bing och kommer att opereras ca 5 dagar efter födseln. Så vi åker hela familjen ner till Lund (bor i Sthlm). Vi har en 2 åring och en 3,5 åring, så det känns inte så akuellt att lämna dom hemma.
Trygghansas försäkring e säkert trots allt bra, för den täcker ju en massa annat. Så vi hade ju tagit den iaf, även om inte bebisen hade haft hjärtfelet. Vi hade den på våra andra 2 barn också, och har nu deras barnförsäkring som vi fått pengar ifrån bl.a för 2 ärr som sonen skaffat sig. Men man tycker ju att den borde täcka detta också!!! Spec då vi frågade säljaren då vi tecknade den, om den gav oss nåt för hjärtfel. Och han sade att den gjorde det!!
Tjejen jag pratade med igår, ringde upp idag eftersom jag igår sade att vi kände oss lurade. Hon beklagade mest, och sade att hon dubbelkollat och att det e så att den inte täcker hjärtfel som man vet om innan vecka 26.
Willsam: Ja det är jag
Hälsningar från avd 67 på BUS i Lund! Här sitter jag med min lilla Ella som föddes 2 januari med DORV/Taussig-Bing. Hon åkte ambulansflyg hit den 5 jan och opererades i fredags den 7 jan. Op gick fint, och det e helt fantastiskt vad snabb återhämtningen e!! Vilka kämpar till barn vi alla har