Hjärtebarnen
Hej alla!
Va skönt att det fanns en länk med detta ämne. Vi fick en dotter 3 februari i v. 32 så hon är 6 veckor nu. Det visade sig att hon har hjärtfel. Först fick vi besked om att hon hade fallot anomali (stavas det så?) och ASD. Men nu har de ändrat sig till ett stort VSD och kanske ett litet ASD. Hon får diuretika nu och ska eventuellt få digitalis senare också då hon redan har lite svårt med andningen. Vi får inga riktiga besked om när operationen ska ske men någon gång inom ett halvår. Hon väger bara 2 kilo än så länge så de kanske vill att hon ska bli lite större först. Vi ska till Göteborg för operation.
Tänkte höra med er som redan genomgått operation om de har mycket ont efteråt eller om de mår ganska bra? Usch egentligen är hela huvudet fullt med funderingar, känns jobbigt med operationen. Jag vet att det är en vanlig operation och att det nog kommer gå bra, men det känns ändå jobbigt. Känns också som om andra bara rycker på axlarna när jag berättar, de tycker inte det är nåt, det går väl att operera är den vanliga kommentaren. Jag vet det, men det är ju den som känns jobbig har jag lust att skrika då.
Långt inlägg blev det, men skönt att kunna skriva av sig till er som går igenom samma sak.