Hjärtebarnen
Hej Hjärteföräldrar!
Jag är ny här, men väldigt glad att jag hittat er.
Vevvis och Empapempa- Vår snart 15 mån son har ASD, ett stort hål på 14 mm och inte tillräckligt med kanter att sätta ett paraply på, så det blir öppen hjärtkirurgi i december redan. Han ska sövas och röntgas i november så de vet exakt hur det ser ut innan de går in.
Jag känner mig så lugn och trygg i att det kommer gå bra, som man kan. Det är jätteläskigt m stor operation och det kommer vara jobbigt. Men allt jag läst på nätet så verkar det gå väldigt bra. Och vi måste bara göra detta. Så det finns inget val. Sen kommer jag gråta ihjäl mig när han opereras.
Empapempa - Vi kommer gå igenom detta nästan samtidigt.
Vevvis - Hur mådde er son efter? Hur länge var ni hemma med honom? (Jag ska prata m min chef i morgon och undrar hur länge jag ska beräkna att vara borta. Hur gjorde ni?) Hade han mkt ont efteråt? Hur gjorde ni m förskola och förkylnings risker?
Jag funderar på att ta honom ur förskolan 3 v innan så han inte blir sjuk till operationen.
Nicar - Jag har samma undran med min son! Han har så himla svårt att komma till ro när han ska sova, sista v. Rullar fram o tillbaka, ställer sig på huvudet m rumpan i vädret och bökar runt. Kan det ha ngt samband?
Stor kram till er alla!