• jfsebastian

Sitter fast i ett straightförhållande

BigDaddy skrev 2010-01-30 17:44:46 följande:
    Jag hoppas att du inte gör slut för att du tror något. Man vet när man inte älskar någon längre och då är det bättre att gå vidare och inte leva som om man gjorde det. Det är skadligt för alla inblandade. I alla fall enligt min övertygelse. Att din osäkra sexuella identitet kommit in i sammanhanget är bedrövligt då det är en helt separat fråga. Du älskar inte din kille längre. Det är det enda som har någon relevans. Varför du inte älskar honom längre har säkert massor med förklaringar där din osäkra sexidentitet är en av dem. Man vaknar inte en dag och vill rensa andra damers rabatter. Det är något som funnits hos dig säkert sen puberteten. Men du kanske är mogen för att ta steget ut nu. Oavsett, så tycker inte jag du ska blanda in det i att göra slut med din kille. Man gör slut för att man inte älskar varandra längre (i alla fall inte på "det" sättet). Det är anledningen till att det är slut. Eller skulle stanna med honom (och älska honom) om han bytte kön? 
    Håller med.
    Olika frågor.
    Gör slut med skälet att du inte älskar honom längre, vilket är sanningen.
    Vad du gör av ditt liv efter honom har han inte med att göra.
    När du sedan varit med någon tjej så kan du komma ut när ni/du är redo för det.
    Verkar knasigt att komma ut som lesbisk när man inte varit med någon tjej ännu utan tror att det är så.
Svar på tråden Sitter fast i ett straightförhållande