• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta skurar/torkar du golven hemma?
  • Saniis

Ungefär en gång i veckan. Ibland  går det lite längre tid.

• Saaaraa

Varannan dag. Innan jag blev höggravid försökte jag göra det varje dag, men nu orkar jag inte det.

• pezz
    Saaaraa skrev 2010-01-30 10:57:42 följande:
    Varannan dag. Innan jag blev höggravid försökte jag göra det varje dag, men nu orkar jag inte det.
    otroligt att du orkar så ofta :)
  • isisisis

Det beror ju på hur skitigt det är.
    Har man småbarn och djur (eller slarviga människor) i hemmet blir det ju oftare.
    Är man endast 2 vxna som håller skiten ifrån sig ,så behöver man kanske inte torka golvet mer än varannan var tredje vecka.

Annars kanske en gång i veckan.

• MinaSmåLiv

En gång i veckan ungefär, ibland blir de 2 gånger i veckan. Men jag dammsuger varje dag.

Mina älskade ungar
  • glasbubblan

Skulle behöva skura (med rotborste och såpa) varannan vecka, men det blir nog inte mer än några gånger om året.

De golv vi har som är behandlade ska inte skuras eller våttorkas (om det inte är fläckar). 
    Stengolven torkas varannan vecka. 
  • lövet2
    Annat: Det är olika beroende på vilket rum det är. Kök och badrum brukar t ex bli en gång i veckan, medan sovrummet och vardagsrummet blir mer sällan. Lekrummet tar jag när det är så ihopplockat att det går att dammsuga och torka golvet, och de stora barnen städar när de orkar och tycker sig ha tid.

• Saliro

vi har en liten 3 med en katt en hund man och dotter så här tycker jag blir lätt skitigt och känns renare om jag skurar efter damsugning dock damsuging gör jag varje dag kan hoppa över nån dag men skura gör jag varanan dag till va 3e=)

Svar på tråden Hur ofta skurar/torkar du golven hemma?