Smileycat skrev 2010-02-05 23:15:34 följande:
Okej tjejer, nu har jag tittat in i era trådar titt som tätt men aldrig orkat läst supermycket eller haft tid o "prata med er" men nu får det vara nog Mitt huvud mår inte bra! Skulle behöva lite hjälp känner jag.. Och jag orkar defintivt inte sitta o läsa hela tråden så jag frågar istället och ni kansek får ta samma frågor igen.. Men ska läsa de allra först ainläggen först där ni brukar ha mer info.. Har
iaf hårbotten som är skit!! Kliar, "tappar flagor" inte små mjäll utam större "kockor", lite sårigt o så, framförallt efter jag tappat hudflagorna.. Äckligt jag vet!! Har även jättejättetjockt hår som växer som ogräs och nu har jag inte orkat med det på lääänge, så antingen får jag klippa bort allt mitt hår, superkort eller så kanske ni har supertips om jättejättetovor, det är som en enda rastfläta typ.. *skäms*
Jag tror på så här:
1) Kolla om schampot och balsamet du brukar använda är godkända, dvs om schampot är med på "
sista-schampo-listan" och balsamet på "
godkända-balsam-listan". Om de är godkända, hoppa till (3).
2) Skaffa ett godkänt sista-schampo och ett godkänt balsam. Tvätta håret noga med schampot.
3) Häll i MASSOR balsam i torrt eller handdukstorrt hår. Täck med duschmössa eller annan plast. Låt vara minst en timme. Skölj ur noga.
4) Blanda en halv deciliter äppelcidervinäger och sådär två liter iskallt vatten i en degbunke eller liknande. Doppa huvudet och skölj hårbottnen noga. Häll det sista genom håret så att du kommer åt överallt.
5) Låt lufttorka. Peta inte förrän håret är helt torrt.
6) Försök reda ut håret och berätta här hur det funkade.