JAndersson skrev 2011-10-21 12:31:08 följande:
Ahh, ja så kan det ju va! MEN, jag är ju megakänslig så vågar absolut inte skrubba med citronsyra

Men kanske skulle prova blanda till en sån egen deo med kokosfett, alun och bikarbonat tror jag det va, om jag minns rätt. Annars så fortsätter jag med kristallen och tvättar lite oftare under armarna när jag är hemma tex. Så, hoppas verkligen att denna odör kommer försvinna

Annars vet jag inte vad jags ka göra. I helgen va jag på fest och tog då 1 gång ett vanligt deo. Luktade ingenting, men blev irriterad i armhålerna efteråt och ont... Ville ju inte gå på fest och sen efter ett par timmar lukta illa
Vet du hur längen en sån "period" kan vara med lukten?
Sånt är så himla olika men man får nog räkna med några veckor.
miselimian skrev 2011-10-21 14:28:23 följande:
Hej på er!
Jag har no-pooat ett tag nu och övergått från diverse olika (ägg, bikarbonat, havretorr) till att bara tvätta med vatten. Min hårbotten är inte lika irriterad och röd som den var tidigare, MEN nu har jag istället börjat få problem med mjäll - inte torrmjäll utan jag tror faktiskt riktig mjäll, inte så att det kliar men jag hittar ju små bitar i hårbotten och det syns om man tittar noga.
Vad ska jag göra åt det?
Tips någon?
Nu gör jag ingen efterskölj utan tvättar bara med vatten, men kan citronskölj hjälpa tex?
En surskölj kan absolut hjälpa.