• Bovis

vagrar flaskan, snalla hjalp!

Hej!
    Vi verkar ha haft precis samma problem. Min son är drygt tre månader. Han tog flaskan jätte fint i början. Sen slutade vi med det, för att nu börja igen och det gick inte alls. Varken jag eller hans pappa fick till det. Vi försökte tålmodigt i en vecka tills jag tillslut av en slump testade att inte ha honom i famnen alls. På kvällarna ligger han alltid i soffan på sidan med halva kroppen på en vanlig huvudkudde (ganska platt). Där får han alltid en varm filt och sin napp. I den "mysställningen" tog han flaskan!?

• Bovis

Har nu också märkt att det är sååå himla viktigt för min son att det är exakt rätt temperatur på ersättningen, annars tar han inte ens in flasknappen i munnen.
    Testa dig fram och ge inte upp. Ta gärna upp tråden igen när ni lyckats, så vi får veta hur det gått.
    Lycka till!!!

• Bovis

Åhh, va skönt. Då ger det sig nog snart. Min son tar flaskan bra när han får ligga på sin kudde, men vägrar fortfarande ta den i famnen både på mig och min sambo. Så nu ger vi upp för ett tag, han får väl ligga så då. Men vågar inte ha något längre uppehåll med att ge flaska igen, det där måste tydligen hållas vid

• Bovis
    Jojjo skrev 2010-02-25 15:37:40 följande:
    Har samma "problem" med min 4-månaders. Hon vill inte ta flaskan, ammar varannan timme dygnet runt och vikten börjar dala så hon får ju inte i sig tillräckligt, Har börjat lite försiktigt med gröt och smakportioner men magen protesterar lite så vi går väldigt lugnt fram. Var på väg att ge upp flaskan när jag fick tipset att prova en specialflaska (nuby tror jag den heter). Själva nappen är väldigt lik bröstet och mer följsam än andra nappar, flaskan är mjuk så man kan trycka lite på den för att hjälpa till lixom, Provade den igår, å gissa vad, den funkade!!!!=) Hade med testat en uppsjö innan....
    Måste testa den!!! Var kan jag få tag i en sån?
  • Bovis
    pezz skrev 2010-03-03 10:42:42 följande:
    jag ska prova tommee tippee idag den se mest ut som ett bröst av alla jag sett
    Nå?! Hur gick det?
  • Bovis
    pezz skrev 2010-03-04 11:10:35 följande:
    inge bra men ska prova med mindre hål idag
    Ja, det kan ju vara värt ett försök själva tar vi en paus...
  • Bovis

Vi testar någongång då och då. Men han vill verkligen inte. Vi har börjat med lite smakisar ist och lite banangröt. Det funkar bättre. Så vi tänker nog vänta tills vi inte ammar så mycket längre och testa då testa med flaska igen.

Svar på tråden vagrar flaskan, snalla hjalp!