Få en bukplastik betald genom landstinget?
Är det någon som fått en bukplastik betald genom landstinget?
Jag fyller 25 år och har fått två stora barn (ca 4.500 g vid födseln) som nu är 1 år och 3 år.
Jag har alltid varit "mullig". Är kort, ca 1.55 cm, och väger numera 73,6 kg. Jag har sedan sonen föddes för 1 år sedan, hunnit gå ner 11,5 kg. Jag har kämpat som en tok!
Nu har jag ca 8 cm häng som hänger från magen. Jag HATAR det!! Det trycker ner min självkänsla och jag hatar att visa mig naken, även för min sambo.
För ett år sedan var jag på vårdcentralen för att "väga in mig". De regestrerade då min vikt i min journal.
Nu är bara frågan, vad krävs för att man ska få en bukplastik betald genom landstinget?
Antar att jag måste gå ner ännu mer? Jag klassas nog fortfarande som överviktig, dock är jag för "smal" för att få hjälp från dom....
suck.
Nån som vet hur man räknar ut vad jag bör väga, för att "vara normalviktig" ?
Nån som har fått en bukplastik genom landstinget? Hur gick ni tillväga?
Man skäms ju så oerhört mycket.. att ens kontakta vårdcentralen och förklara mitt problem, känns oerhört jobbigt - tänk sen när jag måste visa upp det för nån!
Usch.. men såklart gör jag allt som krävs..
Jag mår så dåligt av det här. Man vet lixom inte om man ska "stoppa in" det i byxorna eller ha det hängandes utanför.. Båda är så fruktansvärt fult!! :( :(
Hjälp mig med info och tips, snälla ni!