Tapeter!
Vad kostar billiga tapeter? Något man måste tänka på när man köper tapeter? Vart köper man billiga?
Något specillt att tänk apå när man sätter upp dem?
VI ska flytta och kommer tapetsera om (hyresrätt) innan vi flyttar...
Vad kostar billiga tapeter? Något man måste tänka på när man köper tapeter? Vart köper man billiga?
Något specillt att tänk apå när man sätter upp dem?
VI ska flytta och kommer tapetsera om (hyresrätt) innan vi flyttar...
Proffsmålarna använder Borosan från Boråstapeter. Jättebra att jobba med, men inte roligaste kollektionen att titta på. Från både som easy-up och vanliga papperstapeter. Kostar 150-200 kr/rulle, papperstapet billigast.
Vad kostar tapet klister och hur mycket går åt?
varför är denna btw så billig. www.maleributiken.se/maleributiken/index.jsp&id=68441?
Vad behövs mera än klister och tapet?
Spakel
Saker att fylla hålen med (vad?).
Något för att täcka över fettfläckar (vad? glaslack?)
Tapetskrapa (heter det så?)
penslar?
Du behöver:
Lim (finns att köpa billigt o helt ok på typ byggmax,k-rauta mm...Köp färdigblandat så slipper du vispa o härja)
Spackel
spackelspadar
sandpapper
tapetkniv
tapetborste
en trasa att torka bort limrester med
tapetbord
ett lod så du slipper få snea tapeter
ja det e nog det tror jag...
En sak som man kanske inte ska glömma då... TÄCKPAPP och lite tejp att maskera med..... kladd på listerna och taket är ju mindre snyggt.
äh,täckpapp behövs inte om man bara ska tapetsera heller...det e ju vattenbaserat lim så det e bara att torka bort om det kladdar av sig nånstans..ska man måla däremot behövs ju lite fler saker...
tycker jag..
Duro har snygga och ganska billiga tapeter också. Är det en easyup tapet så ska du ha vävlim och det rullas upp på väggen. Är det en papperstapet så är det tapetklister du ska ha, det rullas då på tapeten som sen sätts upp. köp inte lim innan tapeten. 1l lim till ca 5 kvadratmeter. Alltså en rulle om det inte är mönsterpassning och det blir mycket spill
När jag flyttade köpte jag rustas rea tapeter för 39 kronor rullen, blev nog så fint. Om tapeterna satt kvar på väggen eller om de trillar ner efter jag flyttat det skiter jag blankt i de såg bra ut vid besiktningen iaf och det var det viktiga.