• Uppåt

Nya köksluckor eller måla om?

Har köpt lägenhet med som vi tror ikea-luckor i köket. Lgh är från 1980-talet så det är ju relativt modernt. Vill byta ut luckor och fronter och undrar vad det skulle kunna kosta. Någon med erfarenhet? En del säger att det då är lika bra att byta ut stommar och allt eftersom det är luckor som kostar.
    VAd kan det kosta att få dem ommålade i stället?

• Svar på tråden Nya köksluckor eller måla om?
  • Dora

Jag håller själv just på att leta efter nya luckor. Luckor på ikea kostar ca 200- 350 kronor styck. Finns dyrare ockkså såklart. Är det ett ikeakök du har så behövs inte gångjärnen så där sparar man en slant.
    Jag tittade bara på priser hos en lackerarfirma och det kostade skjortan. Mycket dyrare än att köpa nya.
    Måla om själv kan man göra. det gjorde vi för några år sedan och det blir ganska bra.
    Mitt kök kommer kosta ca 4000 kr för nya luckor (14 st+lådor), bänkskivor och knoppar. Rätt billigt tycker jag.

• Uppåt

Tack Dora! Det läte ju väldigt bra. Hittade också en länk och det såg ju billigt ut. Killen som var med och kollade lägenheten var helt säker på at det var ikea-gångjärn så då är det nog det.

• Svala

Gå in på IKEAS hemsida och ladda ner deras ritprogram för kök. Där får du uppgifter om hur mkt ett komplett kök kostar.
    Då får du en uppfattning om vad det kostar med allt nytt. I prislistan borde du även kunna kolla vad bara luckorna skulle kosta.

Svar på tråden Nya köksluckor eller måla om?