• gladochlycklig

Vad tänker ni om en familj som har fyra barn?

Vi har idag tre småttingar, helt underbart. Jag och min sambo skulle gärna ha en fjärde så småningom, om inte alltför många år, men vi är båda lite oroliga över folks åsikter... Varför man nu bryr sig om det när det handlar om barn... Den "perfekta" familjen består ju idag av fyra personer; mamma, pappa, en pojke och en flicka... Eller åtminstone två barn, sedan om de är av olika kön eller inte... ni förstår vad jag menar.
    Vad är er uppfattning om en familj med fyra barn, vad tänker ni? "Det var en herrans massa ungar", eller vad? Vill gärna ha lite synpunkter!

• Svar på tråden Vad tänker ni om en familj som har fyra barn?
  • Anatha

Jag skiter i hur andra har det bara de är lyckliga och även har möjlighet att ge barnen en bra miljö. Tänker då framförallt på att man har tid, energi men även att man har en viss ekonomi och kanske inte bor alla i en två på 60 kvadrat.

• Mamma matte hustru

Fy fan vad starka människor det där skulle jag aldrig orka med (min tanke)

• MK84

Jag tycker det känns härligt! Ungar är kärlek. =)

Just nu är jag väl en Svensson som du beskriver de, mamma, pappa å två barn, en pojke å en flicka.. Men vi får se vart de slutar! ;)

• Storstadsbruden

Men hallå, om ni redan har 3 barn betyder det ju att ni ändå inte är den 'perfekte familjen' - som DU beskriver det. Så om ni skaffar en till eller ej gör väl ingen skillnad ur den aspekten?

Det enda jag tänker om folk som har 4:a barn är att de inte får plats i en vanlig bil (5-sitsig alltså).

Gör som ni vill, skit i vad andra tycker. Om ni har 3 eller 4 ungar spelar väl för 17 ingen roll för allmänheten??

Bara ni har råd med omkostnaderna.

• CombatLover

Varför ska man hela tiden bry sig om vad andra tycker? Vad spelar det för roll? Vill ni ha tio ungar så skaffar ni det, ingen annan ska tala om för er att ni inte borde eller att det är dumt etc.

Jag är tillsammans med en man som har tre barn, jag har inga. Folk undar hur jag orkar och har en massa åsikter. Jag betackar mig från dem och anser att det är mitt beslut och ingen annans. Vi kommer att ha fyra barn i familjen och det kommer att vara helt underbart.
    Skit i alla andra och kör ert eget race!
  • Vaniljkex

"Oj, de maste ha handerna fulla", typ. Har ingen moralisk uppfattning eller sa, sa lange foraldrarna tar val hand om barnen. (Nar barn gar omkring med smutsiga klader, snor som rinner utan att torkas bort etc tycker jag att foraldrarna kanske borde ha funderat lite innan de skaffade barn, men det hander i familjer med ett och tva barn oxa, sa det ar inte en asikt jag reserverar for familjer med manga barn.) Precis som Mamma matte hustru skulle jag sjalv inte orka med det

• lövet2

Tja, här är 4 barn helt normalt, så jag skulle inte tänka något speciellt alls.

• Sylten

Tänker inget särskilt.. 4 barn är inte en hel drös i mina ögon.. Men det kanske beror på att jag har 3 syskon själv!

• Johannapanna87

Tänker inget speciellt  men det kanske är för att mina föräldrar har 5 barn så det är ju typ normalt för mig och så vill jag också ha minst 3 barn :)

Svar på tråden Vad tänker ni om en familj som har fyra barn?