Inlägg från: Anonym (tillit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tillit)

skumt??

Ett sånt sms hade jag inte brytt mig om, alls. Hade inte trott på det. Och om det var sant hade jag inte brytt mig det minsta ändå, eftersom jag inte kunde veta det. Hade nog garvat och raderat.

jag skulle aldrig hålla på och "leta bevis" för min sambos ev otrohet. Aldrig forska i skumma sms, rota i hans mail eller mobil. Kanske fråga honom, javisst, men hans svar skulle jag lita på.

är jag naiv? Kanske. Men det skiter jag i. I mitt förhållande litar jag på sambon i vått och torrt. Sen om jag själv skulle snubbla över sanningen att han är otrogen, den dagen den sorgen. Skulle aldrig ta ut något i förskott.

Skulle jag ha minsta lilla gnuttetvivel om min sambo skulle jag inte vara tillsammans med honom. Skulle aldrig kunna bygga ett förhållande och vara rädd för otrohet. Händer det så händer det men händer det inte så varför spekulera och snoka och rota IFALL det är så?
    Tror snokerier innan man VET och har BEVIS förstör förhållanden precis lika mycket som otrohet. Att inte lita på sin sambo... varför är man då tillsammans?

Riktar mig nu ej endast till ts, utan tycker hon ska lita på sin sambos ord. Skulle det sen komma fram att sms:en ÄR sanna, så får hon ju ta det DÅ. Inte nu. Nu tycker jag hon bara ska garva åt dem och radera och glömma bort den tragiska människan som tydligen inte har något liv...

• Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-01-31 23:03:19 följande:
    Innerst inne så tvivlar du kanske på din mans oskuld och försöker kanske att blunda för alla tecken du får? tänker att om du verkligen velat vara säker kunde du frågat vad han hade på sig eller nåt specifikt som man bara kan veta ifall de varit nakna ihop men du ignorerar det,varför?
    Vaför ska man hålla på så? Litar man på någon så gör man, då behöver man inte fråga ut en människa som tydligen inte har något liv. personen vill givetvis att ts ska bli ledsen, osäker och börja ställa en massa frågor. Hade aldrig spelat en sådan person i händerna! Bättre att bara ignorera, eller som ts, låta vännerna telefonterra
  • Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-01-31 23:13:25 följande:
    Man känner aldrig en person helt och hållet,även om man varit ihop/gift i 50år så gör man inte det. Det finns alltid nåt du inte vet om din partner.  Jag tycker iaf ts,att du ska ta det här på lite större allvar för hellre upptäcka det nu om han nu är otrogen än om 1år. Sen har de barn ihop också  så intresset borde vara större att verkligen vilja veta ifall pappan till hennes barn har en annan.
    Spelar roll om man känner varandra helt och hållet eller ej. varför vara tillsammans med någon som man inte litar på? Börjar man tvivla av lite sms från en helt okänd person bör man kanske inte vara tillsammans alls. Skillnad om personen själv presenterat bevis i form av bilder, eller ett ögonvittne som ts känner sett dem tillsammans eller vad f-n som helst. Men att börja tvivla på sin livskamrat bara för att nån antagligen vill spela en ett fult spratt...
    ärligt, skulle MIN sambo få sådana sms och börja tvivla på mig skulle det bli bye bye direkt. Litar han inte på mig så får det vara.

För mig så krävs det bevis innan jag skulle börja tvivla, och med bevis behöver man inte tvivla för då vet man. Men innan dess... utan tillit, vad är förhållandet värt? Inget!
  • Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-01-31 23:33:30 följande:
    Det är konstigt att den personen vet så mycket om hennes man utan att känna honom. Sen att hon efter att ha pratat med sin man där han säger att han sovit får ett sms där det står att han ljuger,då hade jag faktiskt börjat tvivla.. Bevis är alltså att ta din man på bar gärning?  men hur många gånger har det inte hänt att folk blundar för alla uppenbara tecken och sedan säger,hur kunde jag vara så dum,alla tecken fanns ju där men jag valde att blunda för de..  Skulle min man tjura för att jag frågar så skulle jag bli ännu mera misstänksam,har han inget att dölja så kan han väl svara iaf,dumpar han mig för det så var det väl lika bra,intoleranta människor klarar jag mig bra utan.
    Men ts man har ju svarat? Och inte tjurat.
    och ts har inte talat om några tecken alls innan detta. Det enda hon fått är knasiga sms. Varför ska hon lita mer på sms:en än på sin man?

Ja, bevis är ju bevis. Hade jag sett tecken hade jag inte snokat. Jag hade pratat med min sambo, hade han nekat så hade jag litat på hans ord. Pratat, inte frågat ut! Vi skulle kunna föra ett normalt samtal om det utan att det blev ett förhör.
    Vad annars ska man göra? Om jag skulle börja tvivla en massa och han var oskyldig skulle man ju sabbat hela förhållandet. otrohet eller tvivel, båda sabbar förhållandet! Därför litar man väl på sin partner! Skulle man sen få bevis av någon form, DÅ är det ju inte tvivel, då agerar man därefter.

Skulle du själv sabba hela ditt förhållande för några sms från en okänd person? Om du sen skulle fått veta att din partner var oskyldig? Eller tvärtom, om din partner fick dessa sms om dig, och inte litade på ditt ord... hur skulle det kännas?
  • Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-01-31 23:43:50 följande:
    Oj, ja.. ska man börja tvivla efter denna bild som hon tydlöigen skickade för en stund sen, men varför skulle min man låta henne ta ett kort om han är otrogen, knappast troligt eller hur, så bilden måste vara en fejk?!! Jag vill inte alls gömma huvudet i sanden och inte inse att han har möjlighet att vara otrogen, men inget under vårat tidigare samtal tyder på att han ljuger, och det måste vara bättre att tro på honom än en okänd person, då jag fortfarander inte ens vet namnet på den, kan ju lika gärna vara en man som har kul på min bekostnad??! Men ja,  för att  vara ärlig det är obehagligt, olustigt och ja, det gör mig osäker, som nu då jag inte kan lufta detta med min man, så kommer osäkerheten krypande, medans jag hoppas att jag kommer känna mig lugnare efter mitt samtal med honom.
    Det inlägget du citarede var inte riktat till dig utan till en anonym i tråden.

jag förstår att det känns hur obehagligt som helst, men jag hade som du valt att lita på min man. Tror det är fejk! Om man nu skickar en bild, varför en suddig där inget syns? Varför inte presentera "riktiga" bevis om man nu ändå vill gå så långt?
    Personen är ute efter att sabba och förstöra, den vill säkert få dig ledsen och osäker.
    Om jag var du hade jag litat på vad min man sa, det hade jag gjort.
  • Anonym (tillit)

Jag hade nog stängt av min mobil för stunden. jag hade nog inte skickat en massa frågor iallafall. Tänk om det är ett gammalt ex, eller en kompis som vet en massa saker om din sambo? Att veta massor om en person behöver inte betyda att man knullat med den! Det räcker ju med att han berättar för en polare att han har ett födelsemärke där o där, polaren berättar för en annan som råkar vara denna sjuka person.
    Ett exempel bara. Ofta kan man ta reda på massa saker om en person. Det kan ju också hända att denna person VALT ts för att den råkar veta någon intim detalj om hennes man som personen råkat komma över. Så att ställa frågor skulle inte ge några bevis, snarare kunna förstöra ännu mer. Göra ts ännu mer ledsen och osäker.
    Personen vill ju att ts ska vara osäker, inte att hon ska veta. Därför tror jag det är en lögn.

När kommer din man hem? Har du kunnat prata med honom något mer?

• Anonym (tillit)

Och ang skicka bilder, är man duktig i olika program så kan man nog arrangera en bild. Kan vara en bekant som faktiskt har bilder på ts man, och om den sätter ihop en bild med sitt eget ansikte och får det att se naturligt ut... eller kanske HAR bilder på de 2 tillsammans! de kan ju känna varandra! det betyder inte att de har en affär.

• Anonym (tillit)

Med tanke på vägarna och vädret(snö+is) är det ju kanske inte konstigt om han inte vill prata i telefon när han kör heller, och när han lastar förstår man ju att det inte går. Iallafall inte mer än någon minut, och det behövs nog lite mer tid än så att prata om detta.

Med tanke på dagens it-samhälle är det inte alls konstigt heller att man kan "kartlägga" en annan människas liv. Ts, bloggar du, tex? Redan där kan ju människan kanske få en massa info om när ts man är hemma eller borta.

• Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-02-01 16:21:16 följande:
    Ja men dåå är det lungt,skulle han varit otrogen så skulle han erkänt på en gång,ja du har rätt..
    Ja, varför inte?

Om du inte litar på din partners ord, så kan du ju lika gärna dumpa direkt. Eller bli dumpad. SJÄLVKLART litar man mer på sin partner än på ett okänt sms! Varför är man annars tillsammans?

Alla som tycker annorlunda kan ju tänka sig situationen omvänt - din partner får sms som antyder att du är otrogen, fast du är helt oskyldig. Vad skulle DU tycka om DIN partner tvivlade på ditt ord? Inte så kul eller hur.

Sen OM det kryper fram att det är sant, så får man väl ta det DÅ. Varför ta ut en massa i förskott?
  • Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-02-01 16:42:21 följande:
    Nu handlar det inte bara om 1 sms heller. Sen är det lite misstänksamt hur den andra kvinninan kunde veta att ts pratat med sin man och sen skicka ett sms där det stod "han ljuger"  Förstår inte varför du promt måste försvara ts man och inte ens kan föreställa dig tanken att han kanske,kanske skulle kunna vara otrogen,kul att få reda på det 1 år senare  och veta att det stämde.. Naivt att lita så blint på nån. Jag har inte heller sagt att hon ska anklaga honom och ha värsta förhöret utan bara att hon borde hålla ögonen lite mer öppna och inte bara släppa det.
    1 sms eller hundra, spelar roll. Du menar att om man ljuger så kan man bara göra det en gång? Antal sms är oväsentligt, det ökar inte sanningshalten.

jag försvarar inte ts man, jag känner honom inte. jag vet inte om det är sant eller ej. Det jag försvarar är att har man inte tillit i ett förhållande, så är det nästan lika illa som otrohet.

Varför skulle det vara värre att få reda på att det är sant om 1 år, eller få reda på att det är sant nu? Det kanske inte är sant, och så har man sabbat sitt förhållande pga sin misstänksamhet.

Jag är mycket väl medveten att man kan vara otrogen i ett förhållande. Jag är inte dum. Jag anser mig inte naiv heller, som hellre friar än fäller innan jag har verkliga bevis i min hand.

jag hade släppt det tills någon behagade ge mig verkliga bevis, inte massa fjantiga sms och suddiga bilder som kan föreställa vem som helst. Skulle bara garva åt det. Ska en människa utan liv ens få möjligheten att förstöra mitt förhållande? Knappast! Inse att personen VILL att ts ska bli misstänksam. Det slår in en kil mellan ts och hennes man, hur försiktig man än är i sina "hålla ögonen öppna". Kul förhållande man får också. Att ens partner inte litar på en, åt båda hållen.
  • Anonym (tillit)
    Anonym (YouGoTillit) skrev 2010-02-01 16:38:49 följande:
    Du är helt klart mest klarsynt och smartast i den här tråden!
    Tack
  • Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-02-01 17:20:26 följande:
    Fortfarande så finns det där skumma smst som talar emot mannens ord. Därför att om hon får reda på det nu så kan hon göra nåt åt det snabbare än att hinna bygga upp massa annat och sen PANG får hon reda på att personen bakom sms talade sanning. Jag tycker iaf att hon inte ska vara så naiv och lita blint på sin man när hon faktiskt fått  ganska skumma sms som skulle kunna betyda nåt,det skulle inte vara första gången i världshistorien som otrohet kommer fram på det sättet,faktiskt. Du skulle ha garvat men det skulle inte jag gjort och det gjorde inte ts heller.
    Jag skulle alltså garva åt den tragiska människan, inte åt det jag blev utsatt för.

men ärligt, jag lämnar tråden nu. Jag har sagt mitt. Utan tillit är förhållandet ingenting värt enligt mig, men andra kanske tycker olika och tycker det är helt okej att vara misstänksam mot sin partner, och även att partnern är misstänksam mot dem. Själv skulle jag bli otroligt besviken om min sambo skulle tvivla på mitt ord, trots att det är vanligt med otrohet.

Hur var det nu, oskyldig tills motsatsen bevisas, eller "misstänk direkt så fort det plingar till i mobilen"?
    Det måste vara jobbigt att gå runt och misstro varandra hela tiden. Vad lätt det måste vara för den som vill förstöra ett förhållande att faktiskt göra det. Bara skicka ett sms så är saken klar, typ...är det inte otrohet så förstörs allt när den ena börjar anklaga den andre för attt ljuga eller börjar snoka, för tänk-om-ifall-att! Då behövs ju inte ens ett sms, bara att sätta igång och "hålla ögonen öppna" även UTAN sms, för tääänk om han är otrogen och ingen sms:ar mig!
  • Anonym (tillit)
    Haraaz skrev 2010-02-01 20:49:19 följande:
    Var går gränsen då? Ska man lita blint på ens partner även om bevisen är solklara?
    Öh, det har jag väl inte sagt? Tvärtom snarare. Självklart ska man inte lita på någon om man har bevis, då dumpar man väl skiten eller försöker förlåta eller vad man nu vill göra. Läs alla mina inlägg, tack.
  • Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-02-01 21:03:43 följande:
    Men tänk om du hittar ett par trosor i hans bil som inte är dina och frågar han vems trosor det är,om han då säger att han inte har en aning om hur de hamna där så gissar jag att du bara släpper det för du måste ju lita på att din man är ärlig,el? det är ju typ det du säger..
    Eh, nä. Det är inte det jag säger. Jag "måste" inte lita blint på honom. Jag väljer att lita på honom. 

Och jo, jag hade valt att lita på honom, fast han hade ju förstås inte kunnat säga "jag har ingen aning" om jag visste att bilen inte varit utlånad, för då hade det ju varit någon form av bevis (det är det jag är ute efter, det måste finnas logiska bevis. Om bilen aldrig varit utlånad och ingen har nycklar och endast han använt den så är "jag har ingen aning" inte ett logiskt svar = en form av bevis). hade han däremot sagt: "Jo men du minns ju att Pelle lånade bilen, ska fråga honom vad han haft för sig egentligen."

Sen är det ju så att jag faktiskt känner min sambo. Jag skulle kunna höra på honom om jag kunde lita på det han sa.

Och fortfarande så skulle jag tro mer på honom än på sms.

Jag litar på honom tills bevis läggs framför för mig. Svårt? Inte det minsta. kryptiska sms är inte bevis. Trosor i en bil som ingen annan har haft tillång till är i stort sett bevis.

Som sagt: jag skulle sluta lita på honom direkt om jag fick BEVIS för otrohet. Jag är inte helt naiv och dum.
  • Anonym (tillit)
    Anonym skrev 2010-02-01 21:26:16 följande:
    Ja men säger han att det var Pelle då var det säkert det.. Öhh haha gud så naivt! Klart som sjutton att han inte erkänner sådär på en gång men du gör det väldigt lätt för honom,nåja! Du tror att du känner din sambo,inte samma som att du faktiskt känner han helt och hållet..
    Alltså, väljer du att missförstå eller har vi bara så totalt olika åsikter att du missförstår ändå?

Du har ingen aning om vad min sambo skulle erkänna eller ej. Dessutom skulle ditt exempel aldrig hända här, vi har ingen bil och skulle han vara otrogen skulle han väll knappast vara så dum att han lät ett par trosor ligga kvar, snälla nån...jag omger mig inte med en idiot

Nej, jag tror inte att jag känner honom helt och hållet.
    Nej, jag är inte helt blind och naiv.
    Ja, jag trodde att man var oskyldig tills motsatsen bevisats.
    Ja, jag trodde att tillit var något av det viktigaste i ett förhållande.
    Ja, jag skulle lita på min sambos ord, annars kan jag lika gärna dumpa honom direkt!
    Ja, jag vill att min sambo ska lita på mig på samma sätt, vilket han gör.
    ja, det skulle kännas olustigt att få sådana sms som ts fått, men jag skulle rikta olustheten mot skickaren och inte mot min sambo.

Nej, jag låter inte ett pucko som vill ha lite kul sabba mitt förhållande! Särskilt som den inte ens kan presentera BEVIS! Som sagt.

orkar inte mer. Kan inte förklara mig mer. Jag lever iaf i ett bra förhållande med min sambo där kärlek och tillit är viktig, och vi behöver inte snoka på varandra eller misstänka varandra för minsta lilla... fatta skönt jag har det!
Svar på tråden skumt??