skumt??
Anonym skrev 2010-02-01 00:48:37 följande:
Är det här ngt slags skämt eller? Hur svårt är det att stanna en lastbil vid vägkanten och prata om något så här viktigt.. herregudMIn sambo skulle ALDRIG få för sig att stanna i bilen bara för att prata, sen skiter han blankt i om jag ringer för att nån har dött eller om jag bara vill småsurra. Tid är pengar, stannar dom så förlorar dom körtid. Vilket leder till att dom oftast inte hinner fram till lossning/lastning i tid utan måste stanna för att få vila på företagets bekostning (vilket kan leda till att du får kicken i slutändan) eller så kör du vidare och kör olagligt i risk av att få en dryg böter.
Jag har själv varit med om ett liknande fall. Det var min svärfars fruntimmer som påstog helt och fullt att min karl satte på ett annat fruntimmer. Och inte bara en gång, utan flera gånger gjorde hon det. Idag har jag en sån koll på hans schema och hur vilotider är upplagt att jag vet vart han ska vara. Jag vet även att det är ett helvete att prata med dom i telefonen när dom lossar/lastar såsom TS säger.
MIn tanke är att TS har någon i sin omgivning som är ute efter hennes karl, eller att hon är svartsjuk och inte tål att TS har det bättre än henne.