• Anonym

skumt??

Anonym (tillit) skrev 2010-02-01 16:52:35 följande:
    1 sms eller hundra, spelar roll. Du menar att om man ljuger så kan man bara göra det en gång? Antal sms är oväsentligt, det ökar inte sanningshalten. jag försvarar inte ts man, jag känner honom inte. jag vet inte om det är sant eller ej. Det jag försvarar är att har man inte tillit i ett förhållande, så är det nästan lika illa som otrohet. Varför skulle det vara värre att få reda på att det är sant om 1 år, eller få reda på att det är sant nu? Det kanske inte är sant, och så har man sabbat sitt förhållande pga sin misstänksamhet. Jag är mycket väl medveten att man kan vara otrogen i ett förhållande. Jag är inte dum. Jag anser mig inte naiv heller, som hellre friar än fäller innan jag har verkliga bevis i min hand. jag hade släppt det tills någon behagade ge mig verkliga bevis, inte massa fjantiga sms och suddiga bilder som kan föreställa vem som helst. Skulle bara garva åt det. Ska en människa utan liv ens få möjligheten att förstöra mitt förhållande? Knappast! Inse att personen VILL att ts ska bli misstänksam. Det slår in en kil mellan ts och hennes man, hur försiktig man än är i sina "hålla ögonen öppna". Kul förhållande man får också. Att ens partner inte litar på en, åt båda hållen.
    Fortfarande så finns det där skumma smst som talar emot mannens ord.

Därför att om hon får reda på det nu så kan hon göra nåt åt det snabbare än att hinna bygga upp massa annat och sen PANG får hon reda på att personen bakom sms talade sanning.

Jag tycker iaf att hon inte ska vara så naiv och lita blint på sin man när hon faktiskt fått  ganska skumma sms som skulle kunna betyda nåt,det skulle inte vara första gången i världshistorien som otrohet kommer fram på det sättet,faktiskt.

Du skulle ha garvat men det skulle inte jag gjort och det gjorde inte ts heller.
  • Anonym
    satakatse skrev 2010-02-01 16:46:29 följande:
    Jag har inte hittat själva inlägget där ts skriver att hon fick en bild, menar... varför kan ingen tänka sig att hon kanske har fått en "vän" av manligt kön att "svärma" extra? Har för mig att det är en bild på en manskön...
    Jag svarade på det här inlägget,det var så disskret som möjligt men självklart har nån fjantig flare anmält det och så blev det borttaget,det var det löjligaste!
  • Anonym
    satakatse skrev 2010-02-01 17:25:48 följande:
    va? hmm... tråkigt, finns så mycket annat som får passera... så knappast kan ditt ha varit värre
    Jaa jag vet det är skittöntigt.. Om det inte hamnat bakåt i tråden förstås... Men jag skrev iaf att bilden föreställde ett manligt könsorgan som penetrerade ett kvinnlingt..

Var det snuskigt tro?
  • Anonym
    satakatse skrev 2010-02-01 17:31:13 följande:
     vi får se.. om dom här försvinner oxå då... hahhahhaa! men vad säger att det inte är en man som har tagit bilden vid något tillfälle och sänt den? hur troligt är det att någon som är otrogen låter sig bli fottad på det viset? tror mer och mer att det är en man som vill förstöra för dem och inte en kvinna... för att han vill få till det...
    Tror du? ja det är ju faktiskt möjligt,vad störigt att inte vetaa:) Ja,just den bilden var inte mycket till bevis för det kunde ju varit vem som helst på den bilden men jag tänker på det smst hon skickade efter att ts pratat med sin man och han sa att han sovit  så fick hon ett sms från den här människan där hon skrev att han ljög, då skulle iaf jag bli väääldigt misstänksam.
  • Anonym
    satakatse skrev 2010-02-01 17:38:33 följande:
    jooo, de är ju som störigt hela de här historen... men oooh, tänk om de är en god vän till honnom!!!! han kankse snackar ofta med honnom och har beklagat sig till vännen i samma veva eller något...
    Jaa det är möjligt men när skulle han haft tid att prata med den vännen när han knappt hinner prata med ts;)  Nää blää vad jobbigt,stackars ts..
  • Anonym
    satakatse skrev 2010-02-01 17:43:04 följande:
    sant... men ibland verkar män ha mer tid och snacka me sina kompissar än me sin käraste.. jooo, skitjobbigt me sånt oavsett om de är sant eller någon som jävlas...
    Jaa det där stämmer faktiskt,snacka om att känna sig mindre viktig när han hinner prata med polare men inte med mig:(
  • Anonym
    Anonym (tillit) skrev 2010-02-01 20:57:46 följande:
    Öh, det har jag väl inte sagt? Tvärtom snarare. Självklart ska man inte lita på någon om man har bevis, då dumpar man väl skiten eller försöker förlåta eller vad man nu vill göra. Läs alla mina inlägg, tack.
    Men tänk om du hittar ett par trosor i hans bil som inte är dina och frågar han vems trosor det är,om han då säger att han inte har en aning om hur de hamna där så gissar jag att du bara släpper det för du måste ju lita på att din man är ärlig,el? det är ju typ det du säger..
  • Anonym
    Anonym (tillit) skrev 2010-02-01 21:17:22 följande:
    Eh, nä. Det är inte det jag säger. Jag "måste" inte lita blint på honom. Jag väljer att lita på honom.  Och jo, jag hade valt att lita på honom, fast han hade ju förstås inte kunnat säga "jag har ingen aning" om jag visste att bilen inte varit utlånad, för då hade det ju varit någon form av bevis (det är det jag är ute efter, det måste finnas logiska bevis. Om bilen aldrig varit utlånad och ingen har nycklar och endast han använt den så är "jag har ingen aning" inte ett logiskt svar = en form av bevis). hade han däremot sagt: "Jo men du minns ju att Pelle lånade bilen, ska fråga honom vad han haft för sig egentligen." Sen är det ju så att jag faktiskt känner min sambo. Jag skulle kunna höra på honom om jag kunde lita på det han sa. Och fortfarande så skulle jag tro mer på honom än på sms. Jag litar på honom tills bevis läggs framför för mig. Svårt? Inte det minsta. kryptiska sms är inte bevis. Trosor i en bil som ingen annan har haft tillång till är i stort sett bevis. Som sagt: jag skulle sluta lita på honom direkt om jag fick BEVIS för otrohet. Jag är inte helt naiv och dum.
    Ja men säger han att det var Pelle då var det säkert det.. Öhh haha gud så naivt!
    Klart som sjutton att han inte erkänner sådär på en gång men du gör det väldigt lätt för honom,nåja!
    Du tror att du känner din sambo,inte samma som att du faktiskt känner han helt och hållet..
  • Anonym
    Anonym (tillit) skrev 2010-02-01 21:35:58 följande:
    Alltså, väljer du att missförstå eller har vi bara så totalt olika åsikter att du missförstår ändå? Du har ingen aning om vad min sambo skulle erkänna eller ej. Dessutom skulle ditt exempel aldrig hända här, vi har ingen bil och skulle han vara otrogen skulle han väll knappast vara så dum att han lät ett par trosor ligga kvar, snälla nån...jag omger mig inte med en idiot Nej, jag tror inte att jag känner honom helt och hållet. Nej, jag är inte helt blind och naiv. Ja, jag trodde att man var oskyldig tills motsatsen bevisats. Ja, jag trodde att tillit var något av det viktigaste i ett förhållande. Ja, jag skulle lita på min sambos ord, annars kan jag lika gärna dumpa honom direkt! Ja, jag vill att min sambo ska lita på mig på samma sätt, vilket han gör. ja, det skulle kännas olustigt att få sådana sms som ts fått, men jag skulle rikta olustheten mot skickaren och inte mot min sambo. Nej, jag låter inte ett pucko som vill ha lite kul sabba mitt förhållande! Särskilt som den inte ens kan presentera BEVIS! Som sagt. orkar inte mer. Kan inte förklara mig mer. Jag lever iaf i ett bra förhållande med min sambo där kärlek och tillit är viktig, och vi behöver inte snoka på varandra eller misstänka varandra för minsta lilla... fatta skönt jag har det!
    Gud viket mysigt liv.
  • Anonym
    Anonym (tvivlar) skrev 2010-02-01 21:56:24 följande:
    Penetrera får man visst inte skriva på FL.  Jag blev anmäld och hela tråden togs bort - tror att det var efter att jag använt det ordet.
    Vaa?? vilken tråd då? Jag skrev inte just det där hemliga ordet men jag skrev att den manliga var i den kvinnliga men sen skrev jag annorlunda när jag skulle återberätta men herre gud så löjligt,även om det är ett familjeforum främst så är det ju vuxna människor som sitter här och inga små barn..
    Kommer aldrig begripa mig på fls regler..
  • Anonym
    satakatse skrev 2010-02-01 22:19:05 följande:
    personangrepp är ok, men inte förklara en bild om sexuell handling i bilden?
    Precis så är det! Nää jag fattar inte,räcker med att man går in på sex och samlevnad så är det bara "snusk" hela vägen men då är det ok? fortfarande samma forum,nää jag förstår inte *skakar på huvudet*
  • Anonym

ta gubben dins mobil och testa att ringa i från den när han kommer hem

• Anonym

Kan inte hjälpa det men är dönyfiken hur de har gått för dej TS :)

• Anonym
    Halloj gott folk, här har det hänt en hel del sen jag var här sist {#lang_emotions_cool}.
    Jag har haft fullt upp, och därför inte hunnit vara här på fl.
    Ok, nu har jag inte så mycket att berätta egentligen, min man kommer antagligen hem i morgon och vi har gemensamt försökt  lösa denna skumma gåta, men dessvärre ännu inte funnit något svar.
    Hon skickade några fler sms, faktiskt en till osmaklig bild som inte sa något, så varför ens skicka dom??!
    Jag har valt att nonchalera henne helt  och även bett mina vänner göra dessamma.
    Däremot så har hon skickat sms till min ena vännina som varit mest ihärdig i sina utfrågande sms och det slutade med att hon desperat bad min vännina att sluta trakassera henne..
    Nu har jag bett henne att inte fortsätta och varken hon eller jag har fått fler sms nu.
    Allt som denna människa använt som "bevis" är verkligen inga bevis, och med tanke på att jag har pratat en hel del med min man, så VET jag att han absolut inte har varit otrogen.
    Jag behöver inga bevis, jag känner honom och litar på honom.
    Jag hoppas jag en dag får reda på vem det är, men bryr mig inte om den patetiska människan längre, så jag överlever ovisheten med {#lang_emotions_kiss}.
    Tack för allt stöd ni gett mig. 
  • Anonym

Sanningen har sitt eget sätt att leta sig fram och nu vet jag i varje fall vem denna kvinna är.
    En 21 årig kvinna som inte hade något roligare  för sig och hade spanat in min man på en fest veckan innan.
    Påstår att det började som ett fylleskämt som spårade ut.
    Min man har pratat med henne, men hon vill absolut inte prata med mig.
    Att hon kom över mitt mobilnr, beror på mitt alltför ovanliga namn och med lite hjälp av eniro så var det lätt löst.
    Han som avslöjade henne skäms då han inte sagt något, men han ville vara säker först.
    Så kan det gå när livet rullar  på {#lang_emotions_undecided}.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-10 18:39:53 följande:
    Sanningen har sitt eget sätt att leta sig fram och nu vet jag i varje fall vem denna kvinna är. En 21 årig kvinna som inte hade något roligare  för sig och hade spanat in min man på en fest veckan innan. Påstår att det började som ett fylleskämt som spårade ut. Min man har pratat med henne, men hon vill absolut inte prata med mig. Att hon kom över mitt mobilnr, beror på mitt alltför ovanliga namn och med lite hjälp av eniro så var det lätt löst. Han som avslöjade henne skäms då han inte sagt något, men han ville vara säker först. Så kan det gå när livet rullar  på .
    Fy fan vad otroligt elakt gjort. Hon hade ju kunnat splitta en familj! Jag hade nog krävt en ordentlig ursäkt från henne!
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2010-02-10 18:48:16 följande:
    Hahaha, sjukt kul. Eller, det var väl mindre kul medan det pågick antar jag, men det var väldigt roligt att alla som tycker att man inte ska lita på sin partner utan lämna honom/henne för minsta lilla fick sig en knäpp på näsan.Lycka till i resten av ert liv, gissar att det kommer gå bra för er två med tanke på att ni faktiskt har tillit till varann, det verkar ovanligt nu för tiden.
    Ja, så här i efterhand kan man skratta åt det, men som synes i början av tråden så tog jag det hårdare än jag trodde jag skulle ta det, även om jag inte kan tänka mig att min man skulle kunna vara otrogen och sen lyckas ljuga om det {#lang_emotions_wink}.
    Tack, jag tror också på en lång trogen framtid med min partner, och efter alla våra samtal efter denna händelse så har vi kommit överens om två saker.
    Att självklart vara ärlig och ha tillit till varandra, men OM vi skulle finna någon annan vid sidan, meddela den andra innan det gått för långt så den andre är delaktig i livets beslut.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-10 19:00:09 följande:
    Fy fan vad otroligt elakt gjort. Hon hade ju kunnat splitta en familj! Jag hade nog krävt en ordentlig ursäkt från henne!
    Ja ett väldigt omoget fylleskämt som kunnat sluta riktigt illa för de som drabbades av det.
    Då det var hennes bror som avslöjade detta för oss, så bad vi att få prata med henne, men hon vägrade prata med mig, men efter stor övertalning från sin bror så fick min man prata  med henne från lastbilen.
    Jag är bara glad för att jag kan lägga detta i erfarenhetsmappen och stänga igen den lådan.
Svar på tråden skumt??