• anne h

>>>>> DS-Listan <<<<<

Listan för oss föräldrar till barn som har DS (Downs syndrom), här finns från nästan nyfödda till tonåringar och ännu äldre=massor med erfarenhet och kunskap.

Alla nya som gamla mammor och pappor är välkomna att skriva in er i listan och vet ni inte hur ni gör så är det bara att hojta till så hjälper vi er med det!

(kopiera senaste listan längst ner i tråden, klistra in, skriv in er på rätt år/mån/datum, kolla gärna hur de andra gjort)

Vi försöker hålla listan uppdaterad, plockar bort dem som inte finns kvar på forumet, den som byter nick byter även här på listan så vi hittar varandra lättare.

Välkomna!!

.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 22:40
    Snack-/stöttnings-/fråge-/skryttråden för oss finns här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50649012-197.html
  • Svar på tråden >>>>> DS-Listan <<<<<
  • anne h
    2010-12-01, Pojke- Vincent Karlsson, DS mamma, Surahammar

.
    Välkommen hit!!
  • DS mamma
    anne h skrev 2011-02-21 22:52:57 följande:
    Välkommen hit!!
    tack tack
  • DS mamma
    Omjagfingeönska skrev 2011-02-21 21:21:40 följande:
    C är född 07, och vi flyttade till Kd 4 mån efter hans födsel

Yvisen var den som jag fick kontakt med när C föddes,

träffades på fiket..hmm systrarna ericsson, och det var  när man träffat hennes Felix som man kände - Oh shit, detta komemr juh bli askalas om han blir ett sådand charmtroll som honom ..

Fick du oxå ligga i det avskilda rummet? Burr.. Ylvien har miin tillåtelse att spy även min galla över det där satans rummet
    Vi fick ligga på 69 i två veckor som hans syresättning inte var bra. de var 6 olika läkare som var in och klämde och kände. de talade inte om vad de letade efter den sa ingen ting förens min man blev arg. V var svår att se alla kriterier men till sisst så sa dom att de misstänkte DS och tog blodprov. Han har dock inget problem men hjärta. har träffart en här i sura som har ett barn med ds men skulle vara kul att träffa några och kunna prata med och bolla lite med. Han är helt enkelt underbar och född med en extra kärleks kromosom. De som är jobbigast är ju att mina föreldrar inte riktigt förstår.
  • Omjagfingeönska
    DS mamma skrev 2011-02-22 08:40:57 följande:
    Vi fick ligga på 69 i två veckor som hans syresättning inte var bra. de var 6 olika läkare som var in och klämde och kände. de talade inte om vad de letade efter den sa ingen ting förens min man blev arg. V var svår att se alla kriterier men till sisst så sa dom att de misstänkte DS och tog blodprov. Han har dock inget problem men hjärta. har träffart en här i sura som har ett barn med ds men skulle vara kul att träffa några och kunna prata med och bolla lite med. Han är helt enkelt underbar och född med en extra kärleks kromosom. De som är jobbigast är ju att mina föreldrar inte riktigt förstår.
    AA 69 låg jag på i en vecka med dottern.. de " misstänkte" också något.. hon har ej ds, men föddes med låg syresättning etc..

Nej det kan ta lite tid för mor far föräldrar att förstå.. i mitt fall så förstod/ fårstår inte barnens pappa.. Men men det är en annan historia.. välkommen iallf

Ska inte sno utrymme i listtråden utan vi kan väl fortsätta i allämman frågetråden om en sådan finns kvar ännu.
  • DS mamma
    Omjagfingeönska skrev 2011-02-22 08:56:42 följande:
    AA 69 låg jag på i en vecka med dottern.. de " misstänkte" också något.. hon har ej ds, men föddes med låg syresättning etc..

Nej det kan ta lite tid för mor far föräldrar att förstå.. i mitt fall så förstod/ fårstår inte barnens pappa.. Men men det är en annan historia.. välkommen iallf

Ska inte sno utrymme i listtråden utan vi kan väl fortsätta i allämman frågetråden om en sådan finns kvar ännu.
    har ingen aning är ganska ny här=) du kan ju hojta till så jag hittar på dig=)
  • NussNuss

Finns på Facebook med.....

Underbara downs barn, sök och kom med vet jag :D

• Milla70

Hallå där!
    Jag sitter och letar på Facebook efter gruppen, men kan inte hitta??? Vet någon?

• anne h
    *puttar upp tråden lite*
Svar på tråden >>>>> DS-Listan <<<<<