Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Här peppas det, del 9

Då har jag också hittat hit! Tack för initiativet Cornelia.

Ja, även om man inte är inne alls lika ofta som förut är det er jag skrivit längst tid med.

Vi har börjat packa och har väl fått ihop till ca 10 kartonger än så länge och fler lär det bli. Men vi är ute i god tid, flyttar om lite mindre än 3 veckor. Vi längtar såååå!!! Från 61kvm 2:a från 50-talet till 87,5 3:a nyproduktion på 8:e våningen. Hel kyl & frys, stor diskmaskin, fräsch micro o ugn, splitternytt badrum med 7kg tvättmaskin och torktumlare. Can't wait!!!

• Tekla78

Aha, skulle vi köra på denna alltså?

Hur har ni det, allihop? Planer för helgen.

Jag har det lite körigt på jobbet. Tog hem datorn för att jobba hemma, men undrar hur mycket det blir med den saken. Imorgon ska vi städa och tvätta (sambon kommer att vara bakis efter öl m jobbarkompisarna) och sedan får vi gäster på kvällen. Länge sedan vi hade folk hemma som inte är sambons släkt!!! På söndag är det packning för hela slanten misstänker jag.

Måndag skriver vi på lånet och får komma in och kika på lägenheten!!!

• Tekla78

Äntligen Jeskan!!! Massor av grattis till er!

Miniluvan, skönt att det gick bra på KUB.

Vi fick se vår lägenhet idag och den är precis så bra som vi minns den för ca 8 månader sedan! Lånen är påskrivna och klara så sambon behöver bara hämta kvittot på fredag för att betala lägenheten.

• Tekla78

Ni är duktiga ni som tänker på kost och motion. Jag sticker huvudet i sanden och hoppas att vågen ska peka neråt ändå... Inte så lätt det här med motion och få tid. Jag vill ju hem till lillen efter jobbet och inte träna. Fast i nya lägenheten har jag gymet några hundra meter ifrån oss och det är dessutom öppet till 22! Nu har man inte någon ursäkt längre

• Tekla78

Jeskan, nu är det inte långt till VUL

Cornelia, det är så jobbigt att känna så... Kan du inte testa en såndär coachande site, typ viktklubben (aftonbladets) eller något? De har oftast experter man kan fråga om det är något specifikt och så får man koll på maten genom att skriva ner och få tips. Har inte provat själv, men har å andra sidan varit i mitten eller strax över mitten av "normalt" när jag tar de där BMI-testerna. Kanske faktiskt ska hoppa in i viktklubben själv nu efter flytt och stök när jag tänker efter. Byxorna börjar bli lite trånga igen...

Annars som Jeskan förespråkar, på GI blir man ju oftast mätt. Här är en till som vägrar tro på dieter. Studier har visat att det egentligen inte spelar någon roll vilken metod man använder utan att det är "mindre kalorier in än kalorier ut" som är det viktiga för viktnedgång. (hoppas du inte tar illa upp och tycker jag mässar, du kanske bara ville skriva av dig...) Kram på dig!

• Tekla78

Cornelia, skönt. Ja, det brukar väl ofta ligga i självkänsla. Själv känns det alltid som om jag har mindre valkar de veckor jag tränar även om det inte alls syns på vågen Jag känner mig fastare liksom och när det inte skiljer många veckor emellan svängningarna förstår man ju att det sitter i huvudet.

Puh! Jag har gjort lasagne till ett helt kompagni!!! På 1,6kg. Det är till flytten på fredag. Lika bra att bjuda på hemlagat då våra bärare har tagit ledigt från jobbet för att hjälpa oss! Så tacksam! Så vi ska köpa korv med bröd att bjuda på till lunch och lasagne och öl/vin till middag.

Imorgon ska jag till öppna förskolan igen, weeeee Hoppas att det är bra stämning där då och att jag känner igen någon sedan mammaledigheten. Tog en kompdag för att packa, men Ludvig måste ju hur som helst få lite stimulans och det går ju bättre att packa när inte Ludvig är hemma så det ska sambon göra under tiden.

• Tekla78

Hehe,zombie:) Så fort Ludde hör musik snurrar han nuförtiden.

Den nya lägenheten är fantastisk!!! Ljus, stor, fin utsitkt, bra vitvaror... den har allt! Nära till svärföräldrar och sambons moster, syster och kusin också. Så det är toppen att vi får nära till hjälpen. Hoppas det inte blir för mycket "hjälp" bara.

• Tekla78

Det där med BM kontrollerna tyckte jag var knepigt. Oftast var det snack om hur jag mådde och kontroller på min kropp. Eftersom allt gick så bra hela tiden kände sig sambon ofta ganska överflödig. Klart det är mysigt att höra hjärtljud och gå på ultraljud, men annars tycker jag mannens roll i det hela är ganska påklistrad.

Men det är klart, det är väl om man har värden som inte ser bra ut eller andra komplikationer som det kan vara svårt att återberätta på ett objektivt sätt och dessutom skönt att ha stöd.

Jeskan, v 12 närmar sig med stormsteg! :) Har ni berättat för någon än?

• Tekla78
    Åttan skrev 2010-03-07 16:26:59 följande:
    Inskrivningen i fredags gick jätte bra.. alla värden var bra å så.. hon sa inget om min vikt som jag trodde att hon skulle göra.. var bara bra att jag redan hade lagt på mig lite.. har faktist börjat få en mini bebis mage.. Har redan fått en tid till RUL så nu lääängtar vi till den 5 maj... inbillar mig att det inte är såå långt kvar.. Börjar bli lite friskare, men överlever inte utan min kortison spray..  Känningarna som jag har i ryggen var tydligen foglossning.. hoppas bara att det ger med sig så att det inte blir värre å värre ju längre jag går.. Tekla--> ja vi har berättat för rätt så många..  är ju svårt å dölja..
    Åh, vad spännande! Nä, 5e maj är nog inte så långt fram.. men väntan lär bli lång i alla fall. Eller... rätt vad det är så är bebisen ute. Jag tyckte att allt med graviditeten hade ett så skumt tidsperspektiv. Allt gick så långsamt fast i rasande tempo. (Eh... svamlar?)

Jag är nästan inte vid datorn längre... Hoppas allt är bra med alla.
  • Tekla78
    Miniluvan skrev 2010-03-16 09:36:46 följande:
    Tekla: Ja visst går det snabbt. Fattar inte det själv men nu är jag i v 18 och ska på rul på torsdag. Tyckte att det var jättelångt borta men nu är det bara 2 dagar kvar. Ska bli spännande!
    Åh, vad härligt att få gå på UL! Jag vill också (men ändå inte...)
Svar på tråden Här peppas det, del 9