Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Miniluvan: Jag ska tatuera Milos namn och födelsedatum och ett par stjärnor. Vart är du tatuerad och vad för motiv? Gjorde det ont?
  • MiAmore
    Miniluvan: Ja svanken har jag hört är ett av dem ställen där det gör mest ont att tatuera

jakeline: Visst är det roligt att se på när dem börjar gå mer o mer? Milo kröp och gick lite 50/50 i början, men nu går han hela tiden, kryper lite nu o då bara

Tekla: Roligt att höra att ni trivs så bra i nya lägenheten
  • MiAmore
    Miniluvan: Jag ska ha den på min vänstra överarm. Och där är ju rätt mkt fett och inte så tätt in på benet sas, så jag hoppas att det inte ska göra så ont *ler*

Jeskan: Spännande med inskrivning Vilken vecka kommer du vara i när du ska dit?
  • MiAmore

Hej tjejer! Jag har inte varit på Fl. öht på nästan en månad nu. Så tänkte att jag väl får kika in och meddela att jag lever och har inte glömt bort er.
    Jag har helt enkelt kommit in i en period (igen?) då jag helt enkelt inte ORKAT eller känt för att vara på Fl. Varför jag kommer in i sådana perioder ibland vet jag faktiskt inte. Vet inte om det kanske är för att jag var en väldigt "intensiv Fl. surfare" när vi höll på och försöka bli gravida med sonen?
    Jag har fått ett vikariat på 3 månader (som kan bli 6 månader, om jag sköter mig) inom hemvården i Lund, och började på det i tisdags. Ett ännu så länge väldigt trevligt och omväxlande, men även krävande, jobb. Trivs bra ännu så länge, men man är väldigt trött efter arbetsdagen. Så när jag kommit hem från jobb denna veckan så har den energi jag haft över gått till sonen, maken och hushållet.

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 06:42:36 följande:
    Jag testade idag, men det blev minus. men det var ett gammalt test som gått ut. Har beställt nya. Återkommer! :P ingen mens och allmänt konstig känsla i kroppen. trött som döden och fryser och svettas om vartannat. fast, jag kan ju vara på väg att bli sjuk också... :P
    Spännande! Ni har satt igång syskonverkstaden nu ja? Vilket försök är ni på nu?
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 11:17:20 följande:
    räknar inte försök... blir det så blir det... det lev inget den här gången...
    Nej det ska jag med försöka låta bli att göra när vi sätter igång, men när slutade ni skydda er då, om man säger så ist? Tråkigt att det inte blev något denna gången
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 13:25:40 följande:
    i december. :) Men det är svårt att inte tänka på det... man känner ju av ÄL rätt rejält så... men nu blir det att ligga lite lågt och sedan köra på i maj istället. inget till decemberbarn här inte.... :P
    Ja jag tror inte jag kommer kunna låta bli att tänka på det.. Dels för att man ju så gärna vill, och dels för att jag precis som du, känner av äl rätt bra. Nej vi vill inte heller ha något december barn, helst inte ett till januari barn i heller, så vi kommer också ligga lite lågt där i mars-april. Om vi nu inte redan är gravida då vill säga, vilket vi hoppas *ler*
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 14:27:52 följande:
    Poff?! jag trodde ni skulle vänta till i höst? :)
    Det var lääängesen vi ändrade dem planerna.. *flinar* ;-p Men slutet av aug/början på sept känns nästan som höst. *skrattar*
    Åttan skrev 2010-03-21 14:38:33 följande:
    osynlig.. borta..
    Jag ser också dig, men jag är inte här så ofta så när jag väl är här börjar jag med att uppdatera er om vad som hänt sedan jag var här sist, och svarar sedan på det sista meddelandet om jag känner att jag har något bra att skriva om det
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 16:55:28 följande:
    nej det förstår jag :) precis lagom pris tycker jag. Det riktigt kliar i köptarmen förstår jag. :P Miamore--> jo men nu är det ju inte aug/sept? jag menar ju att ni skulle börja syskonförsök i höst... inte planera barn till agu/sept? eller? har jag missat något?
    Våra första planer var att vi skulle börja försöka efter att vi varit i Spanien första veckan i oktober. Men sedan ändrade vi oss och bestämde oss för att börja försöka efter mensen i augusti. Och det var rätt längesedan nu, som vi ändrade oss till det *ler*
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 19:07:59 följande:
    Jo men skrev något om att ligga lågt nu i april och sedan köra på igen om ni inte redan var gravida? Eller missförstod jag?
    Ja jag menade nästa april, 2011
Svar på tråden Här peppas det, del 9