Inlägg från: Miniluvan |Visa alla inlägg
  • Miniluvan

Här peppas det, del 9

Jeskan: Om det är så att de erbjuder dig det är det nog gratis, jag gjorde det med Bastian och nu med lilla pyret, det var gratis. Annars måste man gå till privatklinik och då kostar det jättemycket. Men fråga din bm. Inskrivningen är mest prat runt graviditeten, hur du mår och kost, alkoholvanor och lite blodprov och blodtryck. Det klarar du fint utan sambon. Har du kollat upp med jobbet ang omplacering eller havandeskapspenning, för nattjobb kvalificerar ofta för havandeskapspenning då det sliter på kroppen och du måste vila. Min granne jobbade natt i hotellreception och hon fick havandeskapspenning i tre månader. Det är rätt skönt att ha lite tid hemma och förbereda sig.

Jakeline: Varför har din logga försvunnit och ersatts med en ful ruta på min blogg?

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

Jeskan: Prata med din chef om det och även din bm, hon kan skriva ett intyg att det är bra med vanlig dygnsrytm blablabla... typ eller deras läkare på mvc, de skrev ett intyg till mig. Du kan skriva ut ansökningsblankett på fks sida och sen ger du den till din chef att fylla i. Jag gick själv på inskrivningen denna gången, mannen var med första gången men tyckte inte att han behövde vara med denna gången för det rör ju inte honom så mycket, precis som du säger. Det handlar om hur du mår och vad du äter och när du ska komma på återbesök mm.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

Jeskan: Risken är att de blir värre. Jag hade rätt mycket med B och nu är det ännu värre, kan knappt gå vissa dagar.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

Tekla: Ja visst går det snabbt. Fattar inte det själv men nu är jag i v 18 och ska på rul på torsdag. Tyckte att det var jättelångt borta men nu är det bara 2 dagar kvar. Ska bli spännande!

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

Cornelia: Så trevligt! Ja då ska vi hålla tummarna för er. Ja vi var på rul idag och det är en pojke till där inne! Mysigt! Som de kommer att ha glädje av varandra när de växer upp.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

Oj vad ni skriver, man hinner ju helt plötsligt inte med! Så roligt att tråden vaknat igen.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan
    jakeline skrev 2010-03-28 21:04:07 följande:
    ha! Éomer har kommit in i en fas då när han inte får som han vill lägger si gpå govlet och skriker. Tycker det är lite tidigt jag... :P Kanske något han snappat upp på dagis? TYp som att hålla för näsan? :P
    Usch så jobbigt. Jag har en som piper hela tiden och klänger runt benen, äter gör han inte heller, så då blir det ännu mer pip och gnäll.
    ♥ Bastian 090615 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9