Inlägg från: tokhannah |Visa alla inlägg
  • tokhannah

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

linaenn: Skönt att slippa pendla! Det är ju ganska slitigt och speciellt när man är gravid...

Jag försöker också hålla koll i tidningen men har ju inte varit med på så många fikaträffar så jag har inte 100 koll på alla. Men som sagt säg gärna till så jag inte missar någon!

Själv går jag in på bf + 12 om en timme...
    Axel kom på bf +12 men då hade det ju redan kört igång på bf +11
    så jag har inget större hopp om att denna skrutt ska komma på bf+12
    Det är ju bara att lydigt vänta och se vad som händer!
    Jag har lite skräck för att bli igångsatt, det är verkligen det sista jag vill.
    Har inte hört någon som sagt något possitivt om det så det skulle jag verkligen
    vilja slippa men har man inget val så har man ju inte...
    Men jag har ju än några dagar att hoppas på!

• tokhannah

Tack för alla gratulationerna!

Nu är vi hemma med vår lilla skatt, Svea!!!
    Hon är helt underbar och Axel sköter sig sååå bra så jag hoppas dett håller i sig!
    Han är så stolt och bara pussar på henne hela tiden!
    Förstår att det inte alltid kommer att vara så men njuter så länge det varar :)

Hade värkar redan i Måndags men vågade ändå inte hoppas att det var på g...
    sov inget alls natten mellan Måndag och Tisdag. Åkte in igår, Tisdags förmiddag vid elva. Hade då kraftiga värkar men ändå ganska långt emellan dem. När vi kom in var jag öppen 5cm och de tog hål på hinnorna för att det skulle ta mer fart! Sen var det bara att vara uppe och gå och sitta på pilatesbollen! Klockan 16.47 kom hon ut efter 40 minuters avslutande krystning (bättre än mina 3 timmar med Axel)
    Men allt gick sååå bra och inte ett enda stygn behövdes, sån skilland efteråt när man inte behövt sy något! Jag har ju kunnat kissa utan att det ens tar ont! Skojade idag om att jag lätt kunnat ta en promenad hem från sjukhuset om jag hade haft vagnen :)

• tokhannah

Stort Grattis Jassi och citronmelissen till era killar!

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4