Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-28? Det var det väl inte ändå, jag tror termometern i bilen visade på -18 i morse... Vilket iofs är kallt nog.
-28? Det var det väl inte ändå, jag tror termometern i bilen visade på -18 i morse... Vilket iofs är kallt nog.
Hehe, min man har länge haft stenkoll på hur många dagar det är kvar till BF... Bara en mer än till OS!
Jag kommer gärna på onsdag! Nu är det självaste treårsdagen här hemma och bebisen håller sig fortfarande på mattan. Härligt! Vi hade kalas igår och det var verkligen kul att se lilltjejen så lycklig... Hon gillade kalaset i fjol men det är ändå en annan sak i år, hon känner sig så speciell och uppvaktad. Skönt att det kunde bli av som planerat. Jag inbillar mig att förlossningen kommer starta på natten så det känns redan som vi klarat det, även om halva dygnet är kvar...
Men oj, så ni planerar...
Ja det var som vanligt kul att ses! Blir så väldans sugen av att glutta på era små, Sussie och Carro... När jag kom hem satte jag igång att skotta snö så det stod härliga till Men det enda det verkar ha lett till är lite extra ont i ryggen.
Åh Annala, en sån dramatisk och omtumlande vecka det varit för er! Och sån otrolig tur att de tog din oro på allvar, så Molly kunde födas i tid. Det måste vara mycket blandade känslor nu... Men stort grattis till er lilltjej!
Ännu bättre! Jag tyckte det lät väldigt jobbigt att behöva strula med barnvakter när det redan är så struligt för familjen
Det finns ju ergonomiska selar, och då är skillnaden inte så stor jämfört med sjal. Barnet sitter i liknande "grodposition", skonsamt för barnets höfter och rygg, och det är bra avlastning också för den som bär. Sjal är mjukare och lite mer flexibelt (man kan knyta på flera sätt, hänga över vagnen som solskydd, sitta på den och ha picnic...) medan selen är snabbare och lite luftigare. Vissa killar (tex min man) är mer bekväma med sele verkar det som också.
Jag tror kanske dina sjalar varit för stora/långa, katt tass? Särskilt tricottin som man inte knyter själv borde väl kunna bli svajig om man har för stor storlek (har ej testat den)
Jag kommer gärna!