Inlägg från: linaenn |Visa alla inlägg
  • linaenn

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Stort GRATTIS carrots!! Berättade precis för S och han hälsar också och grattar till både dig & E.

Här har helgen bestått av flytt för min del. Äntligen slipper jag veckopendlingen från Sundsvall! Skönt. Nu är det bara jobb och lite stress med att hinna med att packa upp och komma i ordning innan bebis kommer. Hoppas att den håller tidsschemat så jag hinner få vila lite också...

• linaenn

Haha, här har vi inte haft en tanke på OS varken jag eller sambon. Ingen av oss kollar någonsin på sport. Men jag har som förstått att många karlar ofta vill planera in sin föräldraledighet efter sånt.

• linaenn

Grattis till bebisen tokhannah! Äntligen, efter många dagar över tiden!

• linaenn
    Stort grattis till er lilla tjej, Annala! Blev lite orolig efter att du skrivit i februaritråden, men sen fick ju Seb sms av Micke senare på dagen så vi fick höra hur det gått. Hoppas ni mår bra och att allt gick bra! Ta hand om er!

eah: Stort grattis till er med! :)
  • linaenn

Mina syskon, eller halvsyskon rättare sagt, är 2 och 4.5 år (jag var 25 år när första av dem kom)  så jag har själv inte växt upp med syskon. Har alltid, i vuxen ålder, kännt att jag själv vill ha mer än ett barn, att mina barn ska ha syskon i hyfsat nära ålder. Minst två, men kanske till och med tre stycken, och har tänkt att äldsta är runt 3 år när det kommer syskon. Och just nu känns det som att jag kan tänka mig ha 2 år mellan dem också. Jag blir 30 i år så ska jag "hinna" med att kanske få tre stycken så bör vi ju inte ha alltför långt mellan barnen. Vill vara klar med barnafödandet innan jag är 40...

• linaenn
    carrots skrev 2010-02-11 10:31:32 följande:
    Pingulina: Det låter helt fruktansvärt! Det enda tips jag har som funkade på sonen som väl hade långt ifrån kolik men ändå ont i magen och svårt med gaserna är att knyta in honom i en trikåsjal väldigt tight och dansa runt så hans mage gnids mot din. Det funkade förvånansvärt ofta, och mycket bättre än all annan magmassage och  övningar vi testade.
    På tal om sjal, den du hade på fikat igår, vad är det för märke? S har pratat om att han vill testa sjal, ja jag också för den delen, och jag har spanat lite på Tradera för att försöka hitta nån till bra pris. Den du hade såg ju riktigt bra ut...
  • linaenn
    Pingulina: Usch, det låter jättejobbigt för er med ännu ett kolikbarn! :(
  • linaenn

Usch så jobbigt för dig med mjölkstockningen Annala! Och så Jonna som har feber på det också. Krya på er!

• linaenn

Igår 12.28 föddes vår lille son på bf-5! Han vägde 3505 gram och är 48 cm lång.

Värkarna satte igång redan i tisdagsmorse vid 8.30 men var väldigt oregelbundna, det var först vid 16-tiden som de började bli regelbundna med ca 6 minuters mellanrum. Vid 19.30 kände jag ändå att jag inte pallade att vara hemma längre, så vi åkte in. Då var det ca 5 minuter mellan värkarna och jag hade bara öppnat mig 1 cm. Jag fick andas lustgas och tog mig igenom värkarna fram till runt midnatt då jag var öppen 4 cm och äntligen fick EDA, guds gåva kändes det som. Sen gick det segt, värkarna stannade av, jag fick vila lite och sen fick jag värkstimulerande dropp. Och så gick det ännu mer segt, var inte fullt öppen förrän vid 11 tror jag. Och sen kom han 12.28 efter många om och men, han "stod och stampade" och kunde inte riktigt bestämma sig åt vilket håll han skulle vrida huvudet på väg ut, så mamma fick snällt vänta innan det var dags att krysta.  Och ut kom han precis så som din lille Liam AnnaH, med ena handen uppe vid huvudet.

Men nu är vi på BB i alla fall och myser gott. Jag, pappa och lilleman. Namnet är inte riktigt spikat ännu, vi funderar fortfarande.

• linaenn
    VeganMaria skrev 2010-02-21 00:07:56 följande:
    Åh HIMMEL vad det levt om i magen idag, tror inte att bebisen riktigt fattat vars utgången är för det trycker åt alla håll och kanter ;)
    ...Bebis kanske stökar om för att förbereda sig för att alldeles snart komma ut...? Hoppas det!
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4