anirahtak skrev 2010-03-21 10:20:21 följande:
Är det någon av er som har erfarenhet av mjölkstockning? Jag började med pencillin ifredags kväll för mjölkstockning i högra bröstet. Febern hann stiga till 39,9 på kvällen innan antibiotikan började verka men nu är jag iaf feberfri. Däremot är bröstet fortfarande rött, varmt, svullet och gör väldigt väldigt ont vid beröring. Jag tycker att rodnaden till och med spridit sig så att det nu är halva bröstet som är drabbat, inte bara den ena sidan som innan. Är det här normalt? Att det tar några dagar alltså innan bröstet blir bättre trotsatt man äter pencillin? Jag pumpade ur bröstet i morse också eftersom Astrid fortfarande sov och fick bara ut 60ml på 40 minuters pumpande (det andra bröstet gav exempelvis 30 ml bara på typ 2 minuter när jag testade för att jämföra) så jag börjar bli orolig att det inte ska hinna bli bra i tid och att mjölken ska sina till följd av en för långvarig inflammation..:(
Jag har ingen egen erfarenhet av stockning, men en vän till mig drabbades hårt. Så det enda rådet jag vill ge dig är att går inte rodnaden ner (snart) så tycker jag du ska kontakta sjukvården igen.
Min vän gick det så illa för så hon fick en varböld, hoppas innerligt du slipper det och att pencillinet kan hjälpa dig!!
Styrkekramar!