Inlägg från: Sussieluskan |Visa alla inlägg
  • Sussieluskan

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Grattis Carrots och Tokhannah!!! Hoppas bebisar, syskon och föräldrar mår bra.

Har varit hemma i Ske-å sen i går, det var mysigt att träffa föräldrarna. Resan tillbaka idag var lite jobbig, mycket snö-rök och många plogbilar och lastbilar. Men man får bara ta det lugnt. Det hade varit jättemysigt att komma på Mekka i morgon, men jag har fått en läkartid till Emilia i morgon klockan 10.30. (Hon är inte riktigt fräsch, hon ser trött och sliten ut och man ser att hon inte är på topp) Hoppas de kan ta en massa prover i morgon och se om de hittar nåt.

Jag vet inte, men våran lilla kille har magknip och är inte riktigt nöjd. Han gnyr, gnäller och det märks att han har magknip. Har köpt mjölk-fri ersättning i dag och hoppas att det ska ge resultat. Har någon erfarnehet av kolik/magknip? TYcker synd om lilleman

• Sussieluskan

Pingulina- åh, vad jobbigt med kolik-barn. Jag förstår att ni får panik bara tanken på att få ett barn till med samma magsmärtor. Vi ger sempers magdroppar, miniform-droppar och i kväll har jag inhandlat mjölkfri ersättning som vi hoppas ska ge resultat. Du nämner mag-massage, hur funkar det?
    Vad bra att få tips och råd av någon erfaren person, tack snälla för at du delar med dig av din erfarenhet.  Jag kommer nog att be mer om dina tips och råd om detta fortsätter.

• Sussieluskan

Tack för alla bra tips. Det känns som att han mår lite bättre på mjölkfria ersättningen, däremot luktar den jätte-illa, men det spelar ingen roll så länge den hjälper. Peppar, peppar hoppas det blir bättre. 

I morgon hoppas jag att det blir premiär för kyrkan. De som känner för det, i morgon är det ju torsdag och kyrkan på Marieberg har "Öppet hus", för de som vill  

• Sussieluskan

Grattis till Maximilian!!

Pingulina - Åhh vad tråkigt att lilleman måste ha ont, hoppas det inte blir lika jobbigt som för dottern   Det positiva är att ni kan turerna och det borde gå fortare denna gång att få rätt hjälp.

• Sussieluskan

Grattis Jassi och citronmelissen, hoppas ni får landa och komma i ordning hemma. Är det någon som är sugen på en fika-träff i veckan? Hur gick det med sy-juntan? Öppen för förslag

• Sussieluskan

Vad trevligt att få några ansikten på er i tråden. Det var roligt att träffa er och lilleman sov nästan hela vägen hem

• Sussieluskan

Pingulina - Vad trist att det blev likadant med lillebror. Våran kille har fått bukt på magen i och med  att vi bytte ersättning. Han skiter och rapar och är för det mesta ganska nöjd nu för tiden. Sen att han har vänt på dygnet är en fis i rymden. Han vill vara vaken på nätterna, men han slipper ha ont och så. Har inga bra råd att ge, hoppas bara att det ska ge sig nån gång och att de kan hjälpa er på bvc eller barnmottagningen. Skulle det vara möjligt för dig att ha fika hemma hos dig så kan vi ju komma och hälsa på er, så slipper du sitta hemma och ruttna. Känn efter vad du orkar och för oss som har fått bebisar redan så tror jag att det är nog så enkelt att träffas hemma hos någon. Linus är inte heller någon vagns-kille. Hoppas koliken inte håller i sig så länge.

lillaspindeln - Vad roligt att ni slapp skenorna. Det måste kännas som en befrielse.

Annala - Åhh vilken dramatisk förlossning. Vilken liten tösabit, det är tur att personalen är så duktig och att de har massor med erfarenheter på barn 4. Ett jättegrattis till eran älskade lilla solstråle Molly!!!

• Sussieluskan

Ett jättegrattis marriz99!!! Hoppas allt gick bra och att bäsen och ni mår bra!!!

I dag har jag och Samira haft en härlig mamma-dotter-dag på stan. Vi har kikat i affärer, fikat och myst

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4