Inlägg från: sofiaah |Visa alla inlägg
  • sofiaah

Grattis till alla nya bebisar! :)

Vad intressant att höra allas tankar kring åldersskillnader! Jag har tidigare tänkt att jag skulle önska att få ca 3 år mellan barnen, men det är ju väldigt svårt att veta när man känner sig redo för ett syskon. 
    Jag tror att det beror mycket på hur man upplever att det fungerar med det första barnet. Vår lilla Amanda som nu är 3 veckor är väldigt lättsam och det känns än så länge som att det inte skulle vara något problem med ett syskon rätt tätt...men samtidigt känner jag att jag verkligen vill hinna njuta av varje graviditet/bebistid och därför inte skaffa barn alltför tätt.
    Det vore roligt att träffa er alla, ska vi göra en ny fikalista med fikaträffar på café till exempel en dag i veckan?
  • sofiaah

Hej på er!

Grattis till alla nya bebisar! :)
    Jag lider med er båda, Annala och Pingulina, det är svårt att föreställa sig sådana problem som ni går igenom när man inte har haft mjölkstockning och dessutom har haft lyckan att få en bebis som nästan aldrig skriker och som alltid somnar lugnt i vagnen. Hoppas att ni får bukt på kolikproblemen Pingulina och att allt går bra för er framöver Annala. 
    Jag skickar styrkekramar till ALLA som kämpar med era små älsklingar! 
    Grattis till de glada höftbeskeden lillaspindeln, så roligt! Nu är det bara två veckor till jag och Amanda kan träna babygympa med er på IKSU! Är det någon annan som vill haka på?
  • sofiaah

Vi kommer också till Mekka imorgon, det ska bli roligt att träffa er som kommer!

Lillaspindeln: Okej, jag kommer nog att gå på IKSU-gympan hur som helst, så ni får väl se om det passar för er också. :)
  • sofiaah

Grattis linaenn! Vad roligt att höra att allt har gått bra! :) Jag hoppas att vi ses framöver! 

• sofiaah

Grattis till alla nya bebisar, nu börjar ju alla ha fått snart! :) 

Jag vill gärna ses och fika i veckan. Vad sägs om onsdag kl 13 på Mekka?
  • sofiaah
    GRATTIS till bebisarna Tora, veganmaria och Förtjust! :)

Annala: skönt att du slapp åka in idag. Jag tycker att det är självklart att det även ska kännas bra med amningen för mamman, man kan ju inte kämpa hur länge som helst om det inte känns bra. Det viktigaste är ju att bebisen mår bra. Jag tycker att ni verkar kämpa på jättebra!

FIKA PÅ MEKKA, ONSDAG KL 14.00
    Vi kan absolut ta fikaträffen kl 14.00 istället, det blir kanon. Hoppas att fler vill komma! 

Barnvagnsbio: Jag och Sofia (lilla p i världen) bestämde precis att vi ska gå på barnvagnsbio på onsdag kl 11.00. De visar filmen Valentine's day, en romantisk kärlekskomedi med massa kända skådespelare. Är det någon som vill följa med?
  • sofiaah

FIKA PÅ MEKKA, ONSDAG KL. 14.00
    Emma och Klara (Thelma82) kanske
    Anna och Tove (lillaspindeln)
    Sofia och Amanda (sofiaah)
  • sofiaah

Jag tycker också att det låter jättekul med hemmafika och vi kan även vara hos oss!

• sofiaah
    Thelma82: 
    Angående namn så heter vår dotter Gunnel Amanda Ahlehjelm, där Gunnel som är Amandas andranamn kommer från hennes farmor (plus att hennes gammelmormor heter Gun). Vi ville ha det rätt enkelt eftersom vårt efternamn är lite krångligt att stava och för att det inte ska bli för långt. 
    Jag tror inte att det finns månadstrådar för alla månader utan det är nog bara februarisarna som har en egen. 
    Thigger
    Grattis till lilla Tyra!
    .. 
    Vad roligt att vi blir flera på fikaträffen imorgon! Vi ses!
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4