Inlägg från: citronmelissen |Visa alla inlägg
  • citronmelissen

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Halloj.

Tänkte bara säga att vi i onsdags natt fick en liten pojke på 3935 gram och 53 cm lång. Det blev en jobbig och väldigt plötslig förlossning där ingen bedövning hanns med och 6 timmar efteråt så svalde han ner fostervatten så han slutade att andas och fick det jobbigt och hamnade på barn 4 i två dygn. Ganska så skärrande när en massa människor bara kommer och springer iväg med ens barn och man inte vet hur det skall gå och sedan att han tas iväg till barn 4 där det sitter en massa andra som har barn som är för tidigt födda och det är dygnet runt personal. En väldigt konstig känsla också att ligga själv nere på bb och sova utan barn. Så ingen lugn start direkt men nu har vi äntligen fått komma hem och skall försöka få lite ordning och lugn i vardagen. Att få landa lite. Dock så har han ganska mycket ont i magen och vill inte riktigt äta så det blir mycket vandrande och lite sovande. Hoppas bara att det inte är kolik som storasyster hade men de säger ju att man sällan får två barn med kolik så troligtvis är det nog bara rester av den oroliga start som han fick. Vi håller på det.

• citronmelissen

Åh jag hade gärna kommit på fika men får vänta ett tag med det. Jag har haft mjölkstockning med hög feber. Dottern har varit sjuk i fyra veckor, nu frisk och så fick lilleman RS-virus och låg med syrgas och på sjukhus i nästan 2 veckor. Vi kom hem nu i fredags. Inte kul alls men nu börjar allt bli bättre. till råga på allt så fick jag örininflammation med spräckt trumhinna förra veckan så jag hör ingenting på ena örat men har ätit klart penicilinet nu så nu skall det väll snart bli bra igen. Huvudsaken är iallafall att lillgossen blivit bra igen. vi kommer dock inte träffa folk på ett bra tag då han ett tag nu framöver är extra känslig för bakterier men vad gör det att vara hemma nu när solen och värmen börjar komma. Vi får ta fika framöver istället.

• citronmelissen
    Lunch klockan 11.30 onsdag 14/4 - Plats??
    Sussie - Linus
    Maria - Emmy
    Lina - August
    Josefin - Henry
    Katharina - Astrid

Fika på Mekka, torsdag 15/4 kl.10.00
    Linda och Tyra
    Jasmin och Maximilian
    Lina och August
    Linda och Emil
  • citronmelissen

Hej. Hoppas ni har det bra på Mekka. Jag hade ju tänkt komma men vi har sovit så dåligt inatt då Emil haft ont i magen så nu skall jag ta och sova igen lite en stund. Jag får haka på nästa fika istället.

• citronmelissen

JAg är också fortfarande med på vårruset men det blir då helt klart enbart promenadtakt för mig.

• citronmelissen
    Knytis hos Jasmin, onsdag kl.11:
    *Ida, Annie och Algot
    *Lina och August
    *Anna och Tove
    Sussie och Linus
    *Sofia och Astrid
    *Maria och Myra
    *Linda och Emil (förhoppningsvis)
  • citronmelissen

Hej skogsblomma. Det är fullt normalt och väldigt vanligt också. Vår lilla tjej var så när hon var liten. Hon var extremt mammig och fastän jag också har en väldigt engagerad pappa som var mycket med henne så blev hon ledsen och ville vara med mig och så klart känns inte det bra för pappan men det är en fas och den går så småningom över. Det är bara att hålla ut.

• citronmelissen

Oj vad tråkigt. Ja sjukhus är inte kul att vara på. Hoppas hon snart blir bättre. Angående lilla miraklet så skulle de öka rabatten mer och mer för varje vecka tills de kommit upp i 50% rabatt innan de lägger ner. Var där idag men inget köp än. Kanske ett par skinntofflor sedan. Vi får se.

Knytis hos Jasmin, onsdag kl.11:
    *Ida, Annie och Algot (tacopaj)
    *Lina och August (fruktsallad)
    *Sussie och Linus (Godis)  

*Sofia och Astrid (mjölkfria hallonmuffins (eller köpes fikabröd om jag latar ur))
    *Maria och Myra
    *Linda och Emil (bröd)
    *Anna och Mika (limekladdkaka + grädde)
    *Carro och Majlis(quinoasallad)
    * Tora och Gunnar (bröd)
    * Erika och Nike
    * Annika och Nilas (troligtvis en mjölkfri matpaj)
    *Anna och Stella
  • citronmelissen

Tack allihopa. Det var verkligen jättetrevligt och tack Jassi för att vi fick komma. Emil somnade igen på golvet hemma så nu har han somnat själv liggandes  två gånger utan att behöva bäras så nu verkar det mesta av magonten vara borta. Härligt.

• citronmelissen

Här går det undan. Emil har jobbat ett tag och nästan vänt sig helt men igår vände han sig runt från rygg till mage flera gånger. Och idag vände han sig från rygg till mage och sedan till rygg igen. Jisses så fort tiden går.

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4